8. Care este diferența dintre Umbra Sfântă-Kdușa și Umbra din Partea Cealaltă-Sitra Ahra

0
222

***

Am auzit, iunie-iulie (Tamuz) 1944

 

Spun cele scrise: până la zorii zilei și dispariția umbrelor (Cântarea Cântărilor, 2), din care trebuie înțeles ce sunt umbre în muncă, și ce sunt 2 umbre. Chestiunea este că omul nu simte prezența controlului Creatorului cel Binecuvântat, că El conduce lumea sub cele două aspecte, de bine și de binefăcător. Atunci este testat, precum umbra care ascunde soarele. Umbra materială acoperă soarele și nu îl schimbă cu nimic, iar soarele luminează cu toată forța lui, încât omul nu simte controlul Creatorului, cu adevărat, ca și când nu s-ar fi făcut nicio schimbare Sus. Și este scris, că atunci când Sus nu este nicio schimbare, Eu, Creatorul nu mă schimb.

Și asta, chiar dacă toate schimbările se petrec în cel care primește. În această umbră ascunsă se pot desluși două stări:

1) Starea de capacitate de a rezista în fața negării și tăinuirii pe care le simte, ca să poată să-l îndreptățească pe Creator și să i se roage Lui, să-i lumineze ochii (adică să-i arate drumul). În felul acesta poate vedea, că tot ceea ce simte este ascuns și vine de la Creator. Adică Creatorul aranjează totul, cu scopul ca omul să descopere rugăciunea Lui și să trezească în el dorința de a se alipi Lui. Și asta este numai datorită suferinței primite de la Binecuvântat, și dorind să se salveze de la necazurile lui și să fugă de chinuri; tocmai atunci face tot ce depinde de el. După ce primește taina și suferința, se  va folosi de medicamentul cunoscut, care sporește rugăciunea, ca El să-l ajute să iasă din situația în care se afla. În situația asta, încă crede în controlul celui Binecuvântat.

2) Starea când ajunge în situația că nu mai poate rezista, și spune că toate suferințele și durerile pe care le simte se datorează  Creatorului, care El i le-a trimis lui, ca prin asta să aibă motiv să urce pe treaptă. Atunci intră în starea de erezie, Doamne ferește. Și dacă nu poate crede în controlul celui Binecuvântat, atunci, nicidecum nu poate să se roage. De aici reiese că dispariția umbrelor au însemnătatea a două umbre mai mici, adică umbrele care vor dispare din lume.

În timp ce umbra cojii este descrisă ca, ‘pentru celălalt nu voi fi fertil și nu voi aduce fruct‘ (referire la Sitra Ahra), sanctitatea este numită ‘la umbra lui am fost fermecat și am stat, și fructul dulce mi-a încântat cerul gurii‘ (referire la Kdușa), cu asta vrând să spună că toate tainele și suferințele pe care le-a simțit au fost trimise omului de către Creator, și toate aceste situații să îl determine ca munca să-i fie mai presus de conștiință. Și atât timp cât este în mâinile omului puterea de a spune că Creatorul îi aranjează toate aceste motive, este pentru binele lui, deoarece înseamnă că prin asta el poate să muncească în scopul de a influența și nu pentru folosul lui. Și atunci devine conștient și crede că plăcerea este a Creatorului, întocmai după munca lui, care este făcută în totul, mai presus de rațiune. Drept urmare, omul nu se roagă Creatorului ca umbrele să dispară din lume, și vede cum Creatorul vrea ca omul să muncească pentru El, în așa fel încât să fie mai presus decât rațiunea lui. Și dacă este așa, nu-i pasă să muncească în situația de ‘față ascunsă’, chiar dacă el vrea să muncească pentru a dărui, adică pentru plăcerea Creatorului. De aceea nu este diminuată munca lui pentru a simți că se află în situația de față ascunsă – Ester Panim, în care Creatorul nu are plăcere din această muncă decât dacă omul acceptă conducerea Lui. Adică Creatorul nu vrea ca omul să simtă existența Lui în momentul muncii sale. Când omul acceptă în inimă și în suflet – și nu se uită la ce are plăcere, ci se uită la ceea ce Creatorului îi place – din asta reiese că această umbră îi aduce viață.

Și asta se numește ‘în umbra plăcerii‘, adică, este încântat de o asemenea situație în care poate să reziste mai presus de rațiune. Înseamnă că, dacă omul nu se străduiește, în situația ascunsă, când încă mai este loc pentru rugăciune, Creatorul, pentru a-l apropia îl neglijează, și de aceea îi trimite ascunderea 2, pentru că nici a se ruga nu poate. Și asta din cauza păcatului că nu și-a dat silința să se roage Creatorului, de aceea vine atât de umil. Dar după ce ajunge în situația aceasta, coboară asupra lui mila de Sus, și i se dă încă o dată ocazia de a se trezi și a începe încă o dată, și în aceeasi ordine, până când într-un sfârșit se întărește în rugăciunea lui, și Creatorul îl aude, îl apropie și îl determină să se întoarcă la natura lui inițială.

 

About Dora

Sunt aici din respect pentru acei tăcuți traducători din umbră, care s-au trudit conviși că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, găsești aici tot plinul inimii lor.

Vino și Vezi!

View All Posts