Epoca internetului şi lectura

0
56

Lumea a devenit globală. Acum este puțin să cunoști doar o limbă.  Copiii sunt captivați de desene animate în limba japoneză, de benzi desenate create de americani, de seriale din țări diferite. Ei benficiază de o serie de informaţii dintr-o varietate de surse.

Se nasc astfel în mintea noastră o serie de întrebări:

–         Mai este de actualitate biblioteca?

–         Ce ne poate ea oferi ?

–         Ce ar putea ea să propună vizitatorilor?

Ca să facem lumină la acest capitol, trebuie să cunoaștem necesitățile auditoriului.  Trebuie să știm ce poate aduce interes copiilor.

Copiii sunt captivaţi de lectură atunci când un specialist dintr-un domeniu oarecare, fie el astronaut sau scriitor, va vorbi plin de entuziasm despre cercetările sale, despre scrierile sale. Copiii imită imediat, ei învață datorită exemplului de aceea, ascultând un scriitor, ei vor începe dintr-o dată să scrie poezii.

Ar trebui să invităm în cadrul bibliotecilor diverși specialiști, medici, biologi, istorici, oameni din toate sferele de activitate, modalitate prin care putem să transmitem copiilor o diversitate de informații. Dacă le vom creea aceasta plăcere în a asculta și învața, se vor dezvolta  conform exemplului.  Acest proces este unul organic care poate fi aplicat în diverse sfere.

Integrarea tuturor zonelor de învățământ, aceasta este tendința învățământului actual. Avem cazuri în care copiilor le face plăcere să ia cuvântul în calitate de expert. Este un proces care îl fascinează pe copil. Astfel, copilul se simte adult,  el poate să prețuiască ceva asemeni adultului.

Oare ce evaluare putem încredința copilului? De exemplu: o carte.

Am realizat un experiment și am obținut un rezultat frumos. Copiii au ales acea carte care le era mai mult de folos, carte care  a stârnit un mare interes în rândul publicului și în rândul adulților tineri. Se naşte în continuare o altă întrebare: – De ce ?

Fiindcă o astfel de comunicare îi fascinează pe ei. Se pot face proiecte  în care se va putea comunica copiilor  într-o formă atrăgătoare despre profesii. Astfel se atinge cu ușurință scopul, fiindcă acest lucru intră în sfera lor de interes. În această perioadă ei se gândesc ce profesie să aleagă și ce vor deveni.

Biblio-marketingul este un domeniu cu ajutorul căruia  ar trebui să ne găsim  publicul nostru țintă și să facem în așa fel ca acești oameni să fie vizitatori permanenți. Biblioteca ar trebui să ocupe al treilea loc cu caracter educativ, după părinți și școală.

Trebuie luate în calcul particularitățile de vârstă ale celor care vizitează biblioteca și modul de transmitere a informaților, a materialului și a datelor.  Există o multitudine de exemple precum: astăzi copiii însușesc mai bine informația prin vizionarea de imagini, clipuri video.  Acest lucru este legat de actualitate.  Putem vorbi despre un termen nou, ,,conștiința Clipurilor” .

De aceea, acest lucru trebuie luat în calcul și acționat ca atare. Exemplu: am filmat un mesaj video în care un specialist  a prezentat date despre cariera sa profesională. Copiii au urmărit cu mare interes. O asemenea prezentare a materialului le-a plăcut mult, iar informația a fost ușor de perceput.

Bibliotecarii ar fi bine  să facă diverse înregistrări video, să ne propună cu ajutorul lor diverse noutăți.

Toate  aceste înregistrări ar trebui  făcute în așa fel ca să fie pe înțelesul tuturor părinților, pedagogilor, specialiștilor și al copiilor.

Există trei instrumente de bază:

  1. Informația  în legătură cu evenimentele care s-au petrecut;
  2. Informații despre eveniment;
  3. Reclama.

Ar trebui să organizăm în biblioteci  diverse evenimente cu caracter educațional, iar  în procesul învățării, copilul ar tebui să-și dezvolte calități și însușiri. Citirea  ca un hobby  și citirea din obișnuință se formează cel mai bine în colectiv: în cadrul cercurilor, în studiourile de teatru, în diverse echipe.

Totul se datorează astfel în mare măsură faptului că, copilul se află într-un mediu pozitiv, iar ,,mediul pozitiv”  contribuie la formarea calităților pozitive .

Prin astfel de activități și evenimente nu se va pirde interesul  față de bibliotecă, iar auditoriul va crește.

Biblioteca ar trebui să fie un mediu de dezvoltare și educare,  iar părinții și pedagogii ar trebui să aducă cu cea mai mare plăcere  copiii la bibliotecă. Ar trebui să organizăm procesul în așa fel  ca toți participanții  să  participe  activ.

Biblioteca este un mediu de calitate unde poți găsi cea mai ,,sănătoasă hrană ” (cărțile), unde te poți distra, comunica şi juca. Toate acestea duc la o calitate a educaţiei la care contribuie de asemenea şi mediul.

 

 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts