Ce ar trebui să fie scris în dosarul elevului și de ce

0
79

CE AR TREBUI SĂ FIE SCRIS ÎN DOSARUL ELEVULUI ȘI DE CE

  • Ați afirmat că este necesar să se păstreze un dosar personal pentru fiecare elev, în care să se adune informații despre el. Ce informații ar trebui să includă acesta și cât de accesibil ar trebui să fie copilului?
  • Eu consider că nu ar trebui să existe nimic secret în acest dosar. Educatorii vor scrie acolo observațiile lor, copiii vor avea și ei jurnale în care vor marca fazele transformării lor de la animal la uman.

Deși mergem pe două picioare, suntem încă animale pentru că suntem complet subjugați de forța Naturii. Cu toate acestea, ridicându-ne deasupra egoismului nostru și construind o natură altruistă deasupra lui, ne ridicăm mai presus de Natură și devenim oameni.

Nivelul ”uman” nu există în Natură. Tu știi asta deoarece ești psiholog. Biologii și geneticienii confirmă și ei acest fapt. O ființă umană este ceea ce creăm în interiorul nostru. Iar fazele dezvoltării unei ființe umane, în fiecare dintre noi, sunt foarte interesante.

Atunci când l-am întrebat pe profesorul meu despre această oportunitate, el mi-a răspuns, ”Da, este folositor să-ți faci scurte consemnări despre principalele descoperiri din interiorul tău. Acestea îți vor permite să te cunoști mai bine. Mai târziu vei vedea prin ce ai trecut.” Astăzi pot citi acest jurnal și pot observa, în jurnalul meu interior, fazele prin care am trecut.

Privindu-i pe studenții mei, văd că și ei trec practic prin aceleași faze. Desigur că fiecare persoană trece prin aceste faze în stilul său propriu, pentru că ne deosebim unii de alții, în multe privințe. Aceste înregistrări vor fi folositoare  în auto-analiză, atunci când copilul se studiază în acest fel. Dar nu sunt destinate altui scop în afara auto-analizei.

Progresul nostru este auto-realizarea și înțelegerea întregii lumi, prin noi înșine. Dezvoltându-ne vedem lumea ca fiind mai dezvoltată, mai mare și mai bogată.

Pentru educator, dosarul unui elev reprezintă oglinda muncii sale. El nu-l controlează pe elev prin intermediul acestuia, ci se auto-verifică, ”Am acționat într-adevăr corect? Avansează oare copilul pe calea cea bună? Există anumite cicluri vicioase, pe care copilul le repetă, în mod constant?” Cu alte cuvinte, dosarul elevului este, în primul rând, unul despre educator.

  • În cazul în care copilul este interesat, aceste consemnări pot constitui un subiect de discuție cu educatorul?
  • Desigur! Suntem cu toții oameni și nu există nici un secret aici. Cu cât suntem mai deschiși, cu atât ne înțelegem mai mult unul pe celălalt, ajungem să ne cunoaștem și realizăm că trebuie să ne unim.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Instructorii educației integrale

About Lili T

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts