Cum să punem metoda în practică

0
90

CUM SĂ PUNEM METODA ÎN PRACTICĂ

  • Este necasar să aducem în fața fiecărui om această metodă? În plus, cine ar trebui să îndeplinească această sarcină – poate artiștii, oamenii de știință și educatorii? Și prin ce mijloace?
  • Putem realiza documentare și filme pe acest subiect, putem produce piese de teatru, crea programe de televiziune și jocuri pe computer. Ar trebui să avem mese rotunde și dezbateri pe acest subiect, la televiziune și în presă.

Ele pot cuprinde toate straturile societății pentru că această metodă vorbește despre societatea viitoare și forma ei. Există diverse modalități de implementare și de prezentare a acesteia în fața unei audiențe. Mai cred că trebuie să cointeresăm în aceasta și guvernele.

Aceasta poate fi realizată de oamenii care își aduc ideile către guverne prin memorandumuri și consilii. În orice societate și guvernare există institute de cercetare, grupuri de științe sociale și politice, ale căror opinii sunt luate în considerare. Noi putem acționa prin intermediul lor.

Este demn de luat în considerație și interesul realizatorilor de televiziune. În fond acest subiect este foarte interesant. Dacă mai mulți oameni bine-cunoscuți iau parte la discuții, atunci totul va deveni destul de interesant iar ei vor putea să-și permită libertatea, din punctul de vedere al siguranței proprii, să aducă aceste idei în fața publicului. Este necesar ca experții, inclusiv economiștii, sociologii și psihologii, să arate, fiecare din punctul său de vedere, cum ar trebui să arate societatea în viitorul imediat.

Natura ne obligă să creștem tânăra generație. Noi nu vorbim acum despre noi înșine – adulții, ci despre creșterea copiilor.

Astăzi, nici măcar o singură țară nu are un program inteligibil de educație a copiilor. Toate sistemele educaționale, inclusiv UNESCO (și nu sunt informat despre aceasta din auzite) sunt într-o stare deplorabilă. Nu au nici o ideologie sau planuri concrete. Ei sunt gata să plece urechea la oricine are idei în acest domeniu, pentru că, ei singuri, nu au nici o idee.

Dacă începem să le propunem ideea educației integrale – despre aceasta vorbesc deja psihologii, sociologii, educatorii și profesorii – vom demonstra nevoia pentru aceasta în cadrul înțelegerii a ceea ce este societatea viitorului. Vorbim despre viitor cu speranța că avem așa ceva și aceasta se va întâmpla doar dacă putem trece peste criza actuală universală, pe multe planuri, sistemică și care nu are nimic altceva, în interiorul ei, decât egoismul omului.

Cum putem începe să ne ridicăm deasupra lui? Cum putem eleva omul, astfel încât el să se poată conecta cu ceilalți oameni fără să se închidă în el însuși, pentru a ști cum să aibă o familie bună, cum să coexiste cu soția și cu copiii, cu vecinii și colegii de muncă? Trebuie să insistăm asupra faptului că este necesar ca societatea să rezolve această problemă.

Nu văd nici un fel de obstacole din partea guvernului, bisericii, școlii sau familiei. Nimeni nu poate obiecta la o mișcare care țintește unitatea dintre oameni. Nu ar trebui să existe obiecțiuni, aparente, cel puțin.

Prin urmare, trebuie să începem cu departamentul educației.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Un program terapeutic pentru întreaga societate

About Dora

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts