Departamentul mondial al educației

0
82

DEPARTAMENTUL MONDIAL AL EDUCAȚIEI

  • Ar trebui instructorii să călătorească în alte țări, pentru a face schimburi de experiență și a-și crește pregătirea profesională?
  • Cred că este necesară înființarea unui Consiliu Suprem al educatorilor, similar cu UNESCO sau ca parte a UNESCO. Ar trebui să aibă o mare autoritate și să fie respectat. Sarcinile sale vor include dezvoltarea de metode și recomandări, menținerea contactului cu întreaga lume și adaptarea metodelor educației integrale la diferitele părți ale societății.

Societatea omenească actuală constă din șapte sau opt civilizații, contactul dintre ele fiind negativ și conflictual. Ar trebui să creăm o metodă de educare pentru fiecare dintre ele, care să înlesnească acest contact, până la faza în care ele vor deveni complet incluse unele în altele. Aceasta este o sarcină enormă, care poate fi îndeplinită de un număr mare de specialiști. Dar trebuie să existe un creier coordonator.

  • Ce este acest creier central? Cum este el structurat?
  • Acesta va fi alcătuit din oameni care înțeleg ceea ce se petrece în Natură și în societatea omenească și au abilitatea de a discerne, fără greșeală, care dintre calitățile noastre pot fi corectate folosindu-ne liberul arbitru, care dintre calitățile noastre pot fi schimbate, de noi, pentru a deveni, cu toții, o parte armonioasă a Naturii.

Acești oameni pot simți ce anume ne separă de Natură – conflictele, separațiile și antagonismul. Ei percep, cu foarte mare acuratețe, opoziția noastră față de Natură și își pot da seama ce anume trebuie să schimbăm și cum putem acționa.

Acești oameni există, ei trebuie doar organizați. Ei vor alcătui coloana vertebrală a ministerului mondial al educației.

  • Un guvern al înțelepților a fost dintotdeauna pe placul oamenilor. De-a lungul istoriei oamenii au visat la o societate care să fie condusă de înțelepți.

Ați spus că există mai multe civilizații și conflictele dintre ele pot fi netezite prin educație. Puteți da un exemplu de două civilizații și ne puteți spune cum vedeți unificarea lor?

  • Astăzi există conflicte între europeni, americani, sud-americani, africani și civilizațiile asiatice, și anume cele din China, India și țările arabe.

Aceasta este o reunire enormă a civilizațiilor, care sunt conectate și amestecate prin coerciție și care se află într-o stare de frecare unele față de altele. Fără să vrem, suntem conectați prin tehnologiile comune, fiind forțați să stăm în contact unii cu ceilalți.

Anterior, eram divizați. În interiorul fiecărei dintre aceste civilizații, egoismul a lucrat corect, oamenii s-au înțeles unii pe ceilalți, au știut care sunt condițiile unei existențe non-conflictuale și totul a fost normal. Dar civilizațiile de azi încep să se ciocnească și să se frece unele de altele, cu muchiile lor ascuțite. De exemplu, priviți ce se petrece între civilizația europeană și Islam.

China crește, devenind un corp obscur care există în întreaga lume, sub forma sutelor de milioane de imigranți din China. Doar cu câteva decade în urmă, țara aceasta era complet închisă! Dar astăzi, este opusul. Ea este deschisă pentru oricine și iese către toate țările din lume.

Lumea se schimbă cu repeziciune, în timp ce educația noastră rămâne în urmă. Natura ne aduce împreună iar noi șovăim să comunicăm unii cu alții. Acest lucru este evident în special în Europa, care este acaparată de alte civilizații. Oamenii din aceste civilizații trăiesc acolo în cadrul unor insule izolate, implantându-și propria cultură și dorind să trăiască în felul lor. Dar Europa nu-i poate absorbi în această formă și, ca rezultat, apar fricțiuni. Pentru moment încercăm să le aplanăm, dar situația devine explozivă. Atunci când va exploda, va fi o puternică răbufnire care va reverbera în întreaga lume, deoarece aceste amestecuri improprii există peste tot.

  • Așadar spuneți că educația integrală îi va face pe copiii din diferite civilizații să fie similari unul cu altul?
  • Nu va exista nici o deosebire între ei! Noi facem asta în grupurile noastre și nu există nici o diferență între copii. Însă acest gen de educație nu poate fi implementat cu forța. Oamenii trebuie să o dorească.

Totul trebuie să se supună unui ”noi” comun, unității, pe care Natura ne-o dă drept exemplu. Iar altă opțiune nu există. Oricine se opune acestei noțiuni, devine un dușman al Naturii (dar nu și al nostru, dușmanul personal al meu sau al tău). El nu mai are dreptul, pur și simplu, să existe în această formă; trebuie să se schimbe pe sine însuși!

  • În acest moment noi expunem în fața și oferim această metodă unor civilizații diferite. O vor accepta oare ele, pentru educația lor?
  • Noi nu putem acționa împotriva Naturii, pentru că existăm în cadrul ei. Nu putem inventa legi noi, proprii nouă, dacă există deja legile gravitației, conservării energiei, informatice și așa mai departe.

Este necesar să discernem cu claritate care sunt legile interacțiunii interpersonale corecte în lumea integrală. În cazul în care cineva nu dorește să studieze și să observe aceste legi, nu îl vom accepta în sistemul nostru. Atunci el va realiza că este imposibil să acționeze contra Naturii, sau vor constata la ce fel de suferințe și pierderi se ajunge printr-un astfel de comportament.

Viitorul trebuie să fie integral. Asta este ceea ce descoperim astăzi.

  • Va fi chiar atât de evident?
  • Poți găsi mii de articole pe Google, cercetări în orice domeniu al științei care descriu în ce anume se transformă lumea noastră. Toate spun că lumea este rotundă și integrală, că toate părțile sale sunt interconectate și amestecate unele în altele și că doar umanitatea este egoistă, opusă Naturii. Noi vom supraviețui doar dacă le acordăm corect, echilibrându-ne cu Natura.

Acestea nu sunt teoriile mele personale. Am citit despre acestea în sute de articole scrise de oameni de știință serioși, care cercetează această problemă din diverse unghiuri și poziții. Ei sunt reprezentanți ai diferitelor civilizații și nu sunt fanatici. Ei înțeleg că trebuie să urmăm Natura, în loc de a fi încăpățânați și a-i opune rezistență.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Instructorii educației integrale

About Lili T

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts