Lumea este o suprapunere a contrariilor

0
57

LUMEA ESTE O SUPRAPUNERE A CONTRARIILOR

  • O prietenă de-a mea care lucrează ca ghid turistic în India a început să aibă dificultăți la muncă, turiștii spunând despre ea ca se află în nirvana, nu reacționează adecvat și nu poate explica nimic cum ar trebui. Oare copiii care intră în acest sistem integral, nu riscă să devină ca niște îngerași, detașați de realitate?
  • Și nu aș numi această stare, angelică. Diviziunea schizofrenică, dureroasă și incorectă a lumii în părți se explică prin faptul că omul nu se corectează pe sine însuși.

El nu lucrează asupra egoismului său, pentru a se ridica deasupra lui și pentru a percepe două niveluri ale atitudinii față de viață. El nu este pregătit pentru aceasta și nu se află într-un colectiv care poate crea un simț nou, împreună cu el.

Prietena ta este o femeie nefericită care riscă să-și piardă abordarea ei normală, egoistă, materială, a vieții și să sfârșească într-o stare rea, neadecvată. Educația noastră nu se bazează pe metoda indiană, care distruge și reduce egoismul, ci pe dezvoltarea lui, oricât de straniu poate părea asta. Noi spunem că totul este clădit pe suprapunerea contrariilor.

Lumea nu este o luptă a contrariilor, ci, mai degrabă, combinarea lor corectă. Dialectica este corectă atunci când afirmă că lumea este alcătuită din două contrarii, dar greșește considerând că unul trebuie distrus.

Unul dintre contrarii trebuie ridicat deasupra celuilalt și amândouă trebuie folosite corect, ca pe niște gantere. Acesta este un dipol. Putem descoperi calitatea care le conectează în cadrul tensiunii dintre plus și minus. Cu ajutorul ei vom descoperi lumea adevărată, integrală. Ea este integrală; nu distruge nici una dintre părțile ei.

Înțeleg starea acestei femei, dar nu îi pot oferi nici un sfat. Dar asta nu li se întâmplă copiilor noștri. Din contră, zilnic se exprimă în ei o doză sănătoasă de egoism, din ce în ce mai mare, iar ei devin mai rigizi, mai grosieri. Totuși, ei înțeleg de unde vine acest egoism.

În același timp, noi organizăm studii practice și teoretice, împreună cu ei, pentru a face limpede acest egoism, a-l înțelege, pentru a se separa de el, a-l studia din afară, cercetând atât egoismul propriu cât și pe acela al altora. Fiecare copil își schimbă locul pentru a deveni incluși unul în celălalt: acum eu sunt ca tine, tu ești ca el, și așa mai departe.

Eu trebuie să-i cunosc pe toți prietenii mei, să ies din eul meu și să joc rolul fiecăruia dintre ei. Aceasta ne permite să devenim incluși integral, unul în celălalt, și această incluziune mutuală creează treptat o nouă entitate – percepția integrală, care nu include nici un ”eu” ci doar ”noi”.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Percepția integrală a informației

About Dora

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts