Practica, exemplul și interacțiunea

0
91

PRACTICA, EXEMPLUL ȘI INTERACȚIUNEA

  • O angajată a unuia dintre centrele noastre de educație, în care învață mii de copii, a urmărit programele noastre și a devenit foarte interesată. Întrebarea ei a fost, ”Este posibil să începem deja, să introducem anumite elemente ale acestei metode într-o școală obișnuită? Sau aceasta este o metodă de coeziune care nu poate funcționa pe bucățele?”
  • Această metodă poate fi aplicată și pe bucăți, în orice formă și nu contează în ce ordine. Consider că transmisia trebuie efectuată de la centrul de televiziune care a dezvoltat această metodă. Grupurile experimentate de copii și de educatori vor fi invitate acolo pentru a demonstra – asupra lor, la modul propriu, – toate metodele posibile de lucru: dezbateri, explicații, audieri ca la tribunal, diverse jocuri și comunicări.

Acestea vor fi de interes pentru copii și vor garanta un serviciu de încredere pentru educatori. Simultan, le putem trimite ajutoare. Nu este nici o problemă să trimitem mesajul lor oriunde și să primim un feedback imediat. Totul trebuie să fie interactiv.

  • Care este lucrul principal, pe care îi vom încuraja pe educatori să-l realizeze de îndată ce au un loc de muncă, copii și întrebări? Ce trebuie să se întâmple în primul rând și ce ar trebui lăsat pe mai târziu?
  • Totul depinde de vârsta copiilor. Trebuie să existe o diviziune strictă pe vârste. Există o metodă potrivită pentru copiii începând de la vârsta de 3-6 ani, apoi de la 9-12 sau 13 ani și așa mai departe.

Dacă lucrăm cu grupurile de vârstă cuprinse între 3-6 sau 6-9 ani, nu au rost explicațiile extensive sau teoriile, ci doar practica. La această vârstă copiii studiază lumea băgând totul în gură, pipăind totul cu mâinile lor. În acest mod își extrag ei senzațiile. Cercetarea lumii este în întregime senzorială și nu verbală. Dar copiii mai mari ar trebui să primească explicații și să-și noteze toate aceste lucruri.

După vârsta de 9 ani copilul are nevoie de explicații în paralel cu acțiunile, de răspunsuri la întrebări de genul, ”Ce am făcut și de ce?”, ”Am îndeplinit o serie de acțiuni succesive; ce am realizat prin acestea?” Sistemul este explicat imediat, persoana primește explicațiile și devine propriul său educator.

Copiii mai mari de 13 ani au nevoie, deja, de o abordare strict logică: de unde, de ce, ce este Natura, geografia și istoria. Ei trebuie să primească o explicație despre starea noastră curentă și de ce suntem obligați să ne interconectăm, de ce putem fi uniți fie prin legături bune, fie printr-unele rele, ce este benefic pentru noi și unde trebuie să ajungem la final.

Și, bineînțeles, atunci când se lucrează cu adulții, primul lucru de care au nevoie aceștia nu sunt jocurile, ci explicații de genul talk-showurilor extinse. Totul fiind făcut într-o manieră respectabilă.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Un program terapeutic pentru întreaga societate

About Dora

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts