Vârsta potrivită pentru studiul actoriei

0
107

VÂRSTA POTRIVITĂ PENTRU STUDIUL ACTORIEI

  • Atunci când o persoană își crează o nouă fațetă, descoperă că de fapt este multi-fațetat. Cât de multe fațete pot exista într-un om? Mai mult, de la ce vârstă ar trebui să le predăm această artă copiilor?
  • Copiii pot fi învățați de la cele mai mici vârste, deoarece sentimentul de ”turmă” nu se manifestă în ei înainte de 3 ani. Până la 3 ani, micile lor individualități nici nu își imaginează că există și altcineva în afară de ei, care are alte nevoi. La această vârstă copilul nu comunică și este concentrat pe recepționare.

Dar, între 3 și 6 ani, copilul dezvoltă un rudiment de înțelegere a dăruirii și interacțiunii. Între 6 și 9 ani această înțelegere este întărită și rămâne astfel pentru întreaga lor viață. La această vârstă delicată, natura ne oferă oportunitatea unică de a instila în copil atitudinea corectă către mediul înconjurător.

  • Este posibil să-i învățăm pe copii aceste lucruri, prin intermediul actoriei?
  • Este exact ceea ce încercăm noi să facem. Înțelegem că acest joc trebuie să fie bilateral și dorim să-i învățăm pe copii să interpreteze roluri, în cadrul sistemului nostru educațional.

Trebuie să-i arătăm copilului că este posibil să iasă din el însuși și să se ridice peste calitățile sale. La început, copiii pot să-și împărtășească problemele și grijile lor, în acest mod. Mai târziu îi vom învăța roluri diferite. Copilul este ca un actor, cu propria lui lume interioară: învață întâi rolul pe care trebuie să-l joace și apoi începe piesa. De ce? O persoană își crează propria sa imagine interioară despre cealaltă persoană și studiază modul în care poate interacționa cu ea corect, învățând să intre în realitatea celeilalte persoane.

În acest scop, este bine să-i învățăm pe copii arta interpretării, în mod profesional. În studiile noastre copiii joacă deja aceste roluri, încercând să intre în caracterele prietenilor lor. Astfel, ei încep să se înțeleagă, unii pe alții, mai bine și să devină părți ale unui lucru comun. Caracterul împărtășit al întregului grup începe să trăiască în fiecare dintre ei.

  • Cum este mai bine, ca un copil să interpreteze caracterul unui prieten anume, sau să lucreze cu alte imagini, mai îndepărtate de el?
  • Este necesar să se lucreze cu toate fenomenele care se găsesc în câmpul vizual al copilului.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Teatrul ca mijloc de luptă împotriva egoismului

About Dora

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts