Cele cinci niveluri ale Masach (II)

0
33

19) Am explicat deja că primele trei discernăminte nu sunt încă considerate Kli, ci numai Behina Dalet este considerată Kli. Totuși, pentru că primele trei discernăminte sunt cauzele și induc finalizarea Behinei Dalet, odată ce Behina Dalet este terminată, se înregistrează cele patru măsuri în ceea ce privește calitatea de primire.

  • Behina Alef este cea mai mică măsură a calității de primire.
  • Behina Bet este oarecum mai groasă (având mai multe Aviut-uri) decât Behina Alef în ceea ce privește calitatea de primire.
  • Behina Gimel este mai groasă decât Behina Bet în calitatea sa de primire.
  • În cele din urmă, Behina Dalet este cea mai groasă dintre toate și calitatea de primire este perfectă în toate privințele.
  • De asemenea, trebuie să discernem că rădăcina celor patru Behinot (plural pentru Behina), care este și cea mai pură dintre ele, este inclusă în ele.

Acestea sunt cele cinci discernăminte de primire conținute în Behina Dalet, numite prin numele celor zece Sfirot KHB (Keter – Hochma – Bina) TM, incluse în Behina Dalet, deoarece cele patru faze sunt HB TM, iar rădăcina este numită Keter.

Cele trei Behinot care preced Malchut sunt numite “lumină”; numai Malchut este Kli, pentru că vrea să primească de dragul său. Ca rezultat, devine o parte separată independentă. Behinot anterioare nu sunt separate de Creator; prin urmare, ele sunt definite ca lumină.

Când ultima fază sau Malchut este complet umplută de lumină, ea începe să simtă proprietățile tuturor Behinot precedente: mai întâi Tiferet adiacent, apoi Hochma, care a creat Bina, apoi sursa (Șoreș) și, în final, gândirea generală – Keter.

Asta înseamnă că toate proprietățile anterioare ale Behinot sunt incluse în Malchut și îl influențează. Este apoi Dalet de Dalet (adică ultima parte – Dalet al întregului Dalet) și toate proprietățile anterioare pe care le-a achiziționat de la lumină. Apreciind lumina care o umple, Behina Dalet atinge măreția Creatorului. Descoperă în sine încercarea de a deveni similară cu “dorința de a dărui”; la fel cum face Creatorul.

Ce înseamnă “să dăruiești”? Creatorul este sursa luminii. Kli nu poate da nimic; nu poate decât intenționa să facă acest lucru. Creatorul a creat “dorința de a primi”, restul fiind doar grade diferite ale acesteia. Numai o intenție se poate schimba de la “pentru dragul tău” la “de dragul Creatorului”.

Care este diferența dintre Aviut Keter și Aviut Bina? Nu se numesc ambele “dorința de a dărui”? Keter este “dorința de a dărui”, Hochma primește, iar Bina, după primirea luminii, o întoarce la Creator. Acest lucru poate fi înțeles din exemplul luat din Mișna: “Omul studiază Tora de dragul Creatorului” înseamnă că refuză să primească ceva care să corespundă lui Aviut Keter. “Secrete Torei i se dezvăluie” înseamnă că nu a cerut acest lucru, ci le-a primit de sus – de la Behinat Hochma.

După primire, omul trebuie să se învingă și să spună: “Eu refuz, pentru că tot ce vreau este să dau”. Acum, uite ce diferență se face: omul dorește să dea după primirea luminii sau înainte de a primi!

20) Cele cinci discernăminte de primire în Behina Dalet sunt numite după numele lui Sfirot KHB TM. Acest lucru se datorează faptului că, înainte de Țimțum, în timp ce Behina Dalet era în continuare vasul primitor pentru cele zece Sfirot inclus în Lumina Superioară prin “El este Unul și numele său Unu”, deoarece toate lumile sunt incluse acolo, îmbrăcămintea sa din cele zece Sfirot din acel loc au urmat aceste cinci Behinot. Fiecare Behina a celor cinci Behinot din ea îmbrăca Behina corespunzătoare în cele zece Sfirot din Lumina Superioară.

  • Behinat Șoreș (Faza rădăcină) din Behina Dalet a îmbrăcat lumina lui Keter în zece Sfirot;
  • Behina Alef din Behina Dalet a îmbrăcat Lumina lui Hochma în zece Sfirot;
  • Behina Bet din ea îmbracă Lumina lui Bina;
  • Behina Gimel din ea îmbracă Lumina lui Tiferet ;
  • Și Behina însăși a îmbrăcat Lumina lui Malchut.

Prin urmare, chiar și acum, după prima restricție, când Behina Dalet a fost interzisă de a fi un vas de primire, cele cinci discernăminte ale Aviut-ului din ea sunt numite după cele cinci Sfirot KHB TM.

Suntem Behina Dalet de Dalet, în timp ce toate cele patru Sfirot anterioare sunt lumile. Interacționând cu lumile, putem să le primim proprietățile pentru a corecta Behina Dalet. Toate lumile sunt în noi, ca și toate lucrările spirituale. Sarcina noastră este să simțim lumina Creatorului pe care Malchut a făcut-o în lumea Infinitului și astfel să fie corectată.

Ce înseamnă că Behina Dalet atinge proprietățile ale Behinot precedente? Înseamnă că începe să simtă că, cu excepția “dorinței de a primi”, există și “dorința de a dărui”, care a fost absentă în ea. Malchut mai vrea să primească plăcere; totuși, acum este impregnată de “dorința de a da”; adică, acum se străduiește să primească bucuria de a dărui.

Proprietățile și dorințele din interiorul Kli-ului se schimbă treptat de la dorința de a primi simplu lumina la o “dorință de a da” totul. Aceste schimbări sunt cauzate de lumină; comportamentul Kli-ului depinde numai de această influență.

Studiem cele 10 Sfirot, cele 10 aspecte ale relației dintre Creator și creație. Mai întâi, Malchut reflectă complet lumina și apoi calculează cât de mult poate primi în interior. Dacă ar lucra cu toate cele cinci dorințe, ar putea primi lumina în toate cele cinci părți. Dacă Malchut nu are suficientă forță anti-egoistă pentru a primi toată lumina de dragul Creatorului, primește doar acea porțiune din cele cinci părți ale luminii pentru care are ecran.

Abilitatea de a rezista dorințelor de a primi plăcere este numită voință. Forța de rezistență a ecranului se numește rigiditate (Kașiut). Intensitatea dorinței de a primi plăcere, pasiunea pentru împlinire, se numește grosime (Aviut). În interiorul ecranului, două dintre proprietățile lui Malchut se ciocnesc: acestea sunt “primirea” și forța anti-egoistă a ecranului “dăruirea”. Dacă dorința mea egoistă de a primi are un Aviut care este egal cu 100% și o forță de rezistență sau rigiditate care este egală cu numai 20%, atunci nu pot să primesc de dragul Creatorului decât 20%. Doar Kașiut determină ce cantitate de egoism pot folosi.

După TA, Malchut vrea să schimbe doar metoda de a-și aplica dorința. Malchut înțelege “egoismul” său, își dă seama că “dorința de a primi” este natura sa. Cu toate acestea, această proprietate nu este negativă; totul depinde numai de metoda de utilizare a acestuia. Senzația proprietăților Creatorului, a “dorinței de a dărui” și a Behinot precedente apare în interiorul dorinței egoiste (Behina Dalet). Malchut trebuie doar să devină ca ele, adică trebuie să-și facă dorința de a primi plăcere asemănătoare cu a lor.

În acest scop, împinge întreaga lumină departe de egoismul său, realizând pe sine o Țimțum (Restricție). Apoi calculează în ce măsură poate asimila proprietățile Creatorului – Behinot 0, 1, 2 și 3.

Ecranul știe cu exactitate cât de multă lumină poate lăsa în conformitate cu egoismul său. Ecranul Kașiut, forța voinței sale, forța de a rezista tentațiilor de a primi plăcere, trebuie să se potrivească exact cu Aviut-ul său, “dorința de a primi”.

Amintirile rămase din starea anterioară de a fi umplute cu lumină, care ajută Malchut să-și calculeze acțiunile viitoare, sunt numite “înregistrări” sau “memorie” (Reșimot). Obținerea spirituală se numește investiție.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts