Principalele trei concepte în Cabala (III)

0
75

6) Aceste patru discernăminte de mai sus sunt cele zece Sfirot, percepute în fiecare emanație și fiecare creatură în ansamblu, care sunt cele patru lumi și chiar și în cea mai mică parte a realității. Behina Alef se numește Hochma sau “lumea Ațilut”; Behina Bet se numește Bina sau “lumea Bria”; Behina Gimel se numește Tiferet sau “lumea Yețira”; și Behina Dalet se numește Malchut sau “lumea Asya”.

Să explicăm cele patru discernăminte aplicate în fiecare suflet. Când sufletul iese din Ein Sof și intră în lumea Ațilut, este Behina Alef a sufletului. Și totuși, nu există încă acest nume, deoarece numele Neșama (suflet) implică faptul că există o diferență între el și Emanator și că prin această diferență el a plecat din Ein Sof și a fost dezvăluit ca autoritatea proprie.

Dar atâta timp cât nu are o formă de Kli, nu există nimic care să-l distingă de Esența Sa, pentru a-și merita propriul nume. Știți deja că Behina Alef din Kli nu este considerată deloc Kli și este anulată în întregime în Lumină. Și aceasta este semnificația a ceea ce se spune despre lumea Ațilut, că este vorba de Divinitate completă, ca și în “El, viața Sa și sinele Său sunt una”. Chiar și sufletele tuturor creaturilor vii, în timp ce traversează lumea Ațilut, sunt încă considerate atașate de Esența Sa.

7) Această Behina Bet, menționată mai sus, guvernează în lumea Bria Kli-ul dorinței de a dărui. Prin urmare, atunci când sufletul coboară în cascadă în lumea Bria și atinge Kli-ul care există acolo, el este considerat Neșama (suflet). Aceasta înseamnă că el a fost deja separat de Esența Sa și merită propriul său nume – Neșama. Totuși, acesta este un Kli foarte pur și fin, deoarece este în echivalență de formă cu Emanatorul. Din acest motiv, este considerat spiritualitate completă.

8) Regulile Behina Gimel menționate mai sus în lumea Yețira, conțin un pic de formă a voinței de a primi. De aceea, atunci când sufletul coboară în lumea Yețira și atinge Kli-ul, el iese din spiritualitatea lui Neșama și apoi este numit Ruah. Acest lucru se datorează faptului că aici Kli-ul său este deja amestecat cu Aviut (grosime), adică puținul voinței de a primi din el. Totuși, încă este considerat spiritual, deoarece această măsură a Aviut este insuficientă pentru a-l despărți complet de Esența Sa și pentru a merita numele de “trup”, de sine stătător.

9) Behina Dalet rulează în lumea Asya, care este Kli-ul complet al marii voințe de a primi. Prin urmare, ea obține un corp complet separat și distinct de Esența Sa, care e de sine stătător. Lumina din el se numește Nefeș (din cuvântul ebraic “odihnă”), indicând faptul că Lumina este nemișcată în sine. Trebuie să știți că nu există un singur element în realitate care să nu fie alcătuit de întrega ABYA.

Care este diferența dintre “dorința de a primi” și suflet? “Dorința de a primi” se numește Behina Dalet. Este inima tuturor; se simte și atinge toate nivelele. De regulă, “lumina” este numită “suflet”. Lumina fără cel care o înțelege este numită “lumină”. Lumina împreună cu cel care o atinge este numită “suflet”.

De exemplu, cinci persoane urmăresc un avion prin binoclu și fiecare are un binoclu mai bun decât celelalte. Acum, primul spune că dimensiunea avionului este de 20 cm. Al doilea pretinde că este de 1 m. Fiecare dintre ei spune adevărul pentru că își bazează speculațiile pe ceea ce văd, dar opiniile lor nu afectează în nici un fel avionul.

Motivul diferenței de opinii constă în diferența de calitate a lentilelor binoculare. Același lucru se întâmplă și cu noi; nu există nici o schimbare în lumină, toate schimbările sunt în cei care o ating, iar ceea ce înțelegem se numește “suflet”. În exemplul nostru, binoclurile sunt echivalența proprietăților, și în acest sens există diferențe între cei care ating și cu atât mai mult în ceea ce este atins, sufletul.

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts