Principalele trei concepte în Cabala (VI)

0
48

Acțiunile Creatorului devin vizibile în primele două faze:

Faza zero, numită “Rădăcină”, este lumina care emană de la Creator.

Prima fază, numită “Hochma“, este “dorința de a primi” lumina, vasul (Kli), creat de lumina însăși, pentru a primi plăcerea conținută în această lumină. În plus, până la sfârșitul întregii creații, totul se întâmplă doar ca reacția Kli-ului față de lumina din interiorul său. Totul se întâmplă numai datorită interconexiunii dintre aceste două componente – lumina și vasul, “dorința de a da” plăcerea și “dorința de a primi” acea plăcere.

A doua fază, numită “Bina“, este prima reacție a Kli-ului la lumina care îl umple; Kli-ul împrumută de la lumină proprietatea “dăruirii” și dorește să fie egală cu ea. De aceea expulzează lumina.

A treia fază, numită “Tiferet” sau “Zeir Anpin“, este prima acțiune efectuată de Kli. Înțelege că, Creatorul vrea ca el să primească și să se bucure de lumină. Prin urmare, începe să primească un pic de lumină. Această “dorință de a primi” este a treia fază.

A patra fază este numită “Malchut“. În a treia fază, “dorința de a primi” întreaga lumină a Hochma care emană de la Creator se dezvoltă, iar această dorință este numită apoi Malchut.

Această a patra fază este dorința completă, singura creație. Putem vedea că, creația are o singură dorință – să primească și să se bucure de lumina lui Hochma. Inițial, singura posibilitate de dăruire este să nu primești de dragul tău, ci de dragul Creatorului.

Cu toate acestea, pentru a deveni dăruitor, este necesar să simți Creatorul și să primești numai pentru a dărui plăcere. Sunteți parteneri.

El îți dăruiește și tu îi dăruiești Lui. Deveniți egali în proprietățile și aspirațiile voastre; suferi dacă El nu primește plăcere, iar El suferă și dacă nu te bucuri de ceea ce a pregătit pentru tine. El și tu deveniți un întreg.

A patra fază, Malchut, este apoi împărțită în cinci părți. Acest lucru se întâmplă deoarece nu poate corecta simultan tot egoismul, adică nu este capabil să primească întreaga lumină pregătită pentru el de dragul Creatorului. “Dorința de a primi” pentru altcineva este nefirească; prin urmare, creația ar trebui treptat “să se obișnuiască” cu această dorință.

Malchut vrea să fie similară cu fazele precedente. Prin urmare, ea se împarte în cinci părți:

(a) partea rădăcină a lui Malchut este similară cu cea rădăcină a Luminii Directe;

(b) Prima parte a lui Malchut este similară primei faze a Luminii Directe;

(c) A doua parte a lui Malchut este similară celei de-a doua faze a Luminii Directe;

(d) A treia parte a lui Malchut este similară celei de-a treia faze a Luminii Directe;

(e) A patra parte a lui Malchut este însăși Malchut, care nu este similară cu nici una dintre proprietățile anterioare. Prin urmare, este absolut egoistă.

Aceste faze sunt denumite în mod corespunzător:

  1. Mineral
  2. Vegetativ
  3. Animal
  4. Uman
  5. Spiritual

Sufletele sunt create din ultima parte a lui Malchut. Restul Universului, lumile și tot ceea ce le umple și le locuiește, este creat din părțile anterioare ale lui Malchut. Diferența dintre nivelele creației constă în gradul dorinței de a primi plăcere: de la cea mai mică în natură, până la cea mai mare în om și cea mai înaltă în suflete.

Prin reîncarnări, omul simte tot felul de dorințe. Cel care are chiar și o dorință inconștientă de a se apropia mai mult de Creator are, de asemenea, restul dorințelor brute. Întrebarea devine, în ce proporție sunt reprezentate în el aceste dorințe și ce dorință ar trebui să aleagă pentru acțiunile sale?

Cu ajutorul grupului și al rav-ului (învățătorului), se pot înlocui toate dorințele sale cu una singură, a atingerii Creatorului. În timp ce se îndreaptă spre acest obiectiv, restul dorințelor cresc și interferează cu această avansare. Vin tot felul de dorințe, inclusiv sexul, banii, puterea, faima, cunoașterea și diverșii idoli din lumea materială.

Omului i se dă tot felul de ispite de sus; este ademenit de posibilitatea de a crește, de a fi promovat pe un post înalt etc. Se întâmplă astfel încât omul să se poată cunoaște pe sine însuși, să-și realizeze aspirațiile și slăbiciunile, insignifianţa sa în a-și face plăcerile tentante. Toate acestea sunt doar pentru ca el să poată învăța cum această dorință de a primi plăcere este aceea pe care Creatorul a făcut-o în el.

Cabala este o știință a cunoașterii de sine, de a descoperi Creatorul în sine. Omul își dă seama ce este cel mai important pentru el. Contează ce face omul cu timpul liber, ce crede despre restul timpului. Un Cabalist trebuie să funcționeze. Timpul liber poate fi folosit în mod corect numai dacă este planificat în prealabil. Dacă vă gândiți la întrebarea “De ce trăiesc?” În timpul liber, vă veți permite să gândiți corect restul timpului.

Pentru a ne înălța spiritual, ar trebui să avem un obiectiv de corectat, adică este necesar să avem “dorința de a primi”, egoismul. Doar aceasta, “dorința de a primi”, corectată cu ajutorul intenției de a primi de dragul Creatorului, devine vasul în care intră lumina intenționată de Creator. Pare că omul mai egoist devine mai bun. Pentru că egoismul omului crește în mod constant în timpul apropierii sale față de Creator. Este necesar să se facă un egoist mai mare din om. În felul acesta, s-ar putea să simtă că ceva în el necesită corectare.

Egoismul face ca omul să perceapă negativ manifestarea pozitivă a Creatorului. Cu toate acestea, acest sens foarte negativ al Creatorului ne aduce la El. În timpul ascensiunii spirituale, apropiindu-ne de Creator, toate emoțiile negative se transformă în pozitive.

Sinele interior al omului este Creatorul. Ne simțim separați de El numai pentru că egoismul nostru nu este încă corectat.

Întreaga creație este formată din cinci Behinot: Keter, Hochma, Bina, Tiferet sau Zeir Anpin și Malchut, cărora le corespund 10 Sfirot. De ce sunt 10? Problema este că Tiferet este alcătuit din 6 Sfirot: Hesed, Gvurah, Tiferet, Nețah, Hod, Yesod. Să subliniem faptul că numele “Tiferet” înseamnă atât unul dintre cele 5 Behinot, cât și unul dintre Sfirot ale sale private.

Această Sfira privată, una din cele 6, determină caracterul Tiferet-ului comun. Cu toate acestea, este mai obișnuit să utilizăm numele Zeir Anpin (ZA) în loc de Tiferet. Acest nume (tetragramatonul) este mai acceptat, mai ales în școala lui Ari. Aceste 10 Sfirot includ întregul Univers.

Aceste cinci Behinot, Keter, Hochma, Bina, ZA, Malchut sunt, de asemenea, cele cinci lumi pe care altfel le-am numit după numele Creatorului (Yud-Hey-Vav-Hey). Acest nume este de obicei pronunțat ca HaVaYaH. Are o mulțime infinită de semnificații, deoarece oferă cadrul, baza tuturor denumirilor tuturor creațiilor:

Sfira Lumea Litera
Keter

Hochma

Bina

ZA

Malchut

Adam Kadmon

Ațilut

Bria

Yețira

Asya

Punctul literei Yud (Kuțo șel Yud)

Yud

Hey

Vav

Hey

Lumea noastră face parte din lumea Asya. Deși lumea noastră este în mod formal sub cel mai scăzut nivel spiritual, deoarece nu există loc pentru o astfel de proprietate egoistă ca cea care conduce lumea noastră în domeniul spiritual, acest lucru este considerat a fi nivelul final al lumii Asya.

Motivul pentru crearea lumilor constă în faptul că, pentru a da plăcere creației, Creatorul trebuie să creeze în el câteva condiții:

  • Creația trebuie să dorească să primească plăcere.
  • Această dorință trebuie să provină din creația însăși.
  • Ea trebuie să fie independentă, ceea ce nu este același lucru ca în starea anterioară.
  • Creația trebuie să fie capabilă să se pronunțe asupra acestei dorințe, astfel încât dorința să nu aibă nici o putere asupra creației, nici să-i dicteze comportamentul.
  • Creația trebuie să fie independentă pentru a alege dacă va primi plăcere prin a fi o creație sau prin a fi similară cu Creatorul.

Creația trebuie să poată acționa liber între cele două forțe contradictorii: propriul egoism și Creatorul; trebuie să-și aleagă în mod independent calea și să se îndrepte spre acea cale.

Pentru a asigura creația (omul) cu aceste condiții, Creatorul trebuie:

  • Să distanțeze creația de lumină;
  • Să creeze condiții pentru libertatea de voință;
  • Să creeze o oportunitate de a ajunge la Univers și de a evolua;
  • Să creeze o oportunitate (care este diferența dintre o condiție și o oportunitate?) pentru libertatea de acțiune.

Creatorul creează treptat astfel de condiții pentru creație. Prin creație, înțelegem omul în lumea noastră, în starea în care el deja începe să se realizeze în relație cu Universul sau începe să urce nivelurile spirituale. O astfel de stare este de dorit pentru începutul muncii spirituale a omului și se numește “această lume”.

De ce Creatorul, Cel care este la cel mai înalt nivel spiritual, trebuie să formeze creația dintr-o proprietate egoistă care este contrară Lui? De ce a umplut inițial complet creația cu lumină, care apoi o desprinde de lumină și o face o creație inferioară la starea “acestei lumi” (Olam Hazeh)?

Problema este că, creația nu este independentă; chiar dacă este plină de lumină, pentru că este complet suprimată de lumină. Lumina dictează condițiile sale creației, iar dorința de a primi plăcere, Kli-ul, îi transferă proprietățile.

Pentru a crea un Kli independent, absolut liber de asistența luminii, lumina ar trebui să se îndepărteze complet de el. Există o regulă simplă: răspândirea luminii în interiorul Kli-ului, cu expulzarea ulterioară a acesteia, face Kli-ul potrivit pentru funcția sa de a realiza independent și de a alege modul de umplere. Un astfel de Kli autentic, independent, poate să apară numai în lumea noastră.

Coborârea luminii de sus, prin toate lumile spre om în această lume, prezintă faza pregătitoare a formării adevăratului Kli. În fiecare fază, numai lumina determină toate formele, etapele și caracterul Kli-ului. De îndată ce Kli-ul expulzează complet lumina, devine absolut independent și poate lua diferite decizii.

Orice suflet (un alt nume pentru Kli) care coboară dintr-un anumit nivel spiritual este considerat ca parte a Creatorului și este umplut de lumina Lui, până se îmbracă în dorința corporală a omului și până începe să lucreze cu asta.

Numai după ce un suflet coboară în lumea noastră învață că prin Cabala înțelege starea sa reală. Atunci omul, în care a apărut o dorință de avansare spirituală, îl poate cere Creatorului să-l umple cu lumina spirituală care îl va înălța. Cu toate acestea, omul nu se ridică spiritual la nivelul de la care sufletul său a coborât, ci de 620 ori mai mare.

Cum avansează omul? Dacă i-a fost dat de sus un stimulent pentru atingerea spiritualului, nu trebuie să-l piardă. Omul poate fi împins de mai multe ori, oferindu-i-se interesul pentru spiritualitate. Cu toate acestea, dacă nu folosește corect această dorință, în cele din urmă va rămâne așa până la următoarea încarnare.

Kli-ul este forțat să se ridice spiritual prin Lumina Înconjurătoare, Ohr MAKif. Lumina strălucește în afară, pentru că încă nu poate intra în Kli-ul egoist. Dar această lumină afectează dorința omului de spiritualitate și îl face să crească atât de mult încât tot ceea ce vrea este ascensiunea spirituală. Apoi primește ajutor de sus. Pentru a crește influența Luminiii Înconjurătoare și, astfel, pentru a începe să simtă senzațiile spirituale, pentru a se sparge în spațiul spiritual, se poate face numai:

  1. a) sub îndrumarea unui adevărat Cabalist;
  2. b) cu ajutorul studierii cărților autentice;
  3. c) prin comunicarea cu membrii grupului său (studii colective, muncă, mese comune).

Textul face parte din cartea Stiința Cabalei 

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts