DESPRE IDOLI ȘI CREATOR

0
113

«Terah, tatăl lui Avram, vindea statui de idoli, iar Avram făcea tot ce putea pentru a convinge oamenii să nu le cumpere: „Într-o zi, tatăl lui a trebuit să plece într-o călătorie și și-a lăsat magazinul pentru a fi supravegheat de Avram, acum adult.”

El i-a dat fiului său următoarele instrucțiuni: „Cu cât mărimea idolului este mai mare, cu atât mai mare ar trebui să fie prețul dorit. Dacă vine o persoană importantă, îi oferi un idol mai mare, iar unui client lipsit de importanță îi oferi un idol mai mic”. Cu aceste cuvinte, Terah a plecat.

După un timp, un om impresionant, cu umeri lați, intră în magazin. „Dă-mi un idol mare, să se potrivească cu picioarele mele!”, s-a adresat impunător băiatului. Avram îi dădu cel mai mare idol care se găsea pe raft și bărbatul scoase o mare sumă de bani din pungă.

„Câți ani ai?” l-a întrebat Avram.

„Cincizeci”, răspunse omul.

„Și nu te simți jenat să te închini unui idol care are doar o singură zi?”, l- întrebat Avram. „Tatăl meu l-a făcut ieri!”

Omul s-a simțit rușinat, și-a luat banii înapoi și a ieșit din magazin.

Apoi a intra o femeie bătrână. Ea a spus tânărului comerciant că hoții i-au intrat noaptea în casă și i-au furat toți idolii.

„Așa?”, spuse Avram. „Dacă idolii tăi nu se pot proteja de hoți, de ce speri că te vor proteja pe tine?”

„Ai dreptate”, recunoaște femeia. „Dar cui altcuiva să slujesc?”

„Creatorului cerurilor și al pământului, Cel care m-a făcut pe mine, pe tine și toți oamenii”, a răspuns Avram.

Femeia a părăsit magazinul fără să cumpere nimic.

O altă femeie a intrat, purtând cu ea un castron plin cu făină ca ofrandă pentru idoli. Avram a luat un topor și a zdrobit toți idolii, cu excepția celui mai mare.

Când Terah s-a întors și a văzut distrugerea din magazinul său, a strigat: „Ce s-a întâmplat aici?”

„De ce să ascund adevărul de tine?”, a răspuns Avram. „În timp ce erai plecat, a intrat o femeie și a dat un dar de făină idolilor. Fiecare dintre idoli a exclamat că vrea să mănânce mai întâi. Cel mai mare idol s-a supărat, a apucat toporul și i-a spulberat pe toți ceilalți.”

„Ce este acestă prostie?”, A întrebat Terah, furios: „Știi că eu fac acești idoli, ei nu mănâncă și nu mișcă, ca să nu spun nimic despre luptă”.

„Așa?”, a răspuns Avram. „Dar dacă ceea ce spui este adevărat, de ce îi slujești?”»

Aici Avram revine în acțiune. El începe să-ți explice celelalte dorințe ale tale, mari și mici, bărbați și femei, despre egoul care se ocupă de tine. Aceasta este prima dată când Avram este descoperit în tine și este ca un învățător. El îți spune următoarele: „Egoul nu te poate proteja; nu te poate ridica și nu te poate împlini. Nu poate!”

Ceea ce interesează aici este faptul că Avram ți se adresează ție, egoistul, spunând că dorințele tale egoiste nu se vor împlini niciodată. Sau mai degrabă, el apelează la ego pentru a căuta noi modalități de a se împlini. Căutarea de auto-împlinire este egoistă pentru a fi sigură, dar tocmai această căutare te va aduce la Creator. În esență, egoul se îmbarcă de bună voie pe calea auto-distrugerii.

Marele cabalist, Baal HaSulam, spune același lucru atunci când explică cum în interiorul omului apare goliciunea (lipsa de împlinire), care apoi începe să întrebe: „De ce trăiesc?” „Care este sensul vieții mele?” Deși întrebările sunt egoiste, ajung să aducă omul într-un mod nou de a-și folosi dorințele, care nu mai este egoist. Acesta este modul în care egoul te conduce spre scopul utilizării corecte.

De ce și cum se întâmplă acest lucru în interiorul tău? Este așa pentru că ești special prin faptul că punctul din inimă s-a trezit deja în tine. Ai calitatea Bina, care trăiește în fiecare dintre noi. În caz contrar, nu ai putea să înțelegi acest material; nu ai fi trecut de primele pagini ale acestei cărți! Acesta este punctul Bina care se numește „omul” (Adam) din tine.

Deci, calitatea Bina începe treptat să se îndrepte spre egoul tău și să-ți spună că îl folosești incorect. Acest lucru este făcut de Avram din tine. „Nu lucrezi corect cu natura ta, așa că nu te poate proteja și nu îți poate da nimic. Este neînsuflețită, ca toți idolii, făcuți pur și simplu din lut.”

Să ne întoarcem la Midraș: «„Avram a luat un topor și a zdrobit toți idolii, cu excepția celui mai mare. Când Terah s-a întors și a văzut distrugerea în magazinul său, a strigat: „Ce s-a întâmplat aici?”

„De ce să-ți ascund adevărul?”, A răspuns Avram. „În timp ce erai plecat, a intrat o femeie și a făcut un dar de făină idolilor. Fiecare dintre idolii a exclamat că vrea să mănânce mai întâi. Cel mai mare idol s-a înfuriat, a apucat toporul și i-a spart pe toți ceilalți în mai multe bucăți”.

„Ce este această prostie?”, A întrebat Terah, furios, „Știi tot atât de bine că idolii nu mănâncă și nu mișcă, ca să nu spun nimic despre luptă”.

„Așa?”, a răspuns Avraham. „Dar dacă ceea ce spui este adevărat, de ce îi slujești?”»

Terah din interiorul tău înțelege idolii pe care îi iubește. Hai să recunoaștem, înțelegi perfect că zeifici egoul, pe care niciodată nu-l poți împlini. Înțelegi că acestea sunt dorințe neînsuflețite, ceea ce înseamnă că Lumina pur și simplu nu le poate pătrunde, deoarece însăși natura Luminii este opusă acestora. Terah din tine înțelege toate acestea, așa cum înțelegi că aceste dorințe te domină și nu poți scăpa de ele.

De asemenea, înțelegi că Avram este gradul care urmează lui Terah. Și acesta este cel mai important lucru de înțeles. Înțelegi că ești născut egoist și că deja simți că singura modalitate de a înfrânge natura este să îl dezvălui pe Avram din interiorul tău, calitatea iubirii Creatorului, dorința de a dărui.

Există două forțe în tine, luptându-se una cu alta. Una spune că aceasta este lumea ta, toată lumea trăiește astfel și nu există nici o scăpare. Este modul în care te-ai născut, deci trebuie să continui să vinzi și să cumperi „idoli”, adică să folosești egoul tău pentru a primi plăceri, totuși superficiale și trecătoare. Dimpotrivă, cealaltă forță te convinge că aceasta este o minciună, că întreaga lume care zeifică egoul – plăcerile și toți acești „idoli” care nu au divinitate în ei, deoarece nu sunt în nici un fel legați de Creator – este falsă și fictivă.

Încă nu vezi că în interiorul și în spatele fiecărui lucru din această lume stă Creatorul, ești derutat în mod deliberat, dar ești gata să acceptați gradul de Avram ca grad mai progresist; înțelegi că te va ajuta să înțelegi totul.

Este scris în Midraș că împăratul le-a ordonat soldaților să-l găsească pe Avram. Avram și Terah se arată la palat. „Nimrod era așezat pe tronul lui”. Oricine se apropia de tron ​​trebuie să se închine înaintea împăratului, dar când Avram a fost dus în sala tronului, a rămas în picioare.

Nimrod șade pe tron ​​pentru că este natura ta, „eul”, esența ta, care se reduce la tot ceea ce lucrează pentru binele tău, o fundație care pare a fi de neclintit. Dar Avram nu vrea să se plece în fața acestei ideologii de a exploata pe alții pentru auto-satisfacere.

El admite că natura lui este de așa fel încât dorește plăcere. Cu toate acestea, el dorește să folosească această dorință de dragul altora, mai degrabă decât pentru sine. El dorește să învețe să dăruiască. Și tu ești cu el. Acest lucru marchează pas cu pas separarea de dorința egoistă, care va deveni mai târziu o comandă directă de la Creator: „ „Ieşi din ţara ta!”, ceea ce înseamnă a respinge dorința ta egoistă. Vom vorbi despre asta mai târziu, dar pentru moment începi să te îndepărtezi de egoul tău. Nu mai dorești să primești plăceri egoiste.

Odată ce ai realizat acest obiectiv ridicându-te deasupra naturii tale și te-ai conectat cu Avram, va începe o nouă și mult mai complicată fază, dar nu mai puțin necesară. În ea, va trebui să te reconectezi la egoul tău, dar cu o intenție diferită. Vei avea plăcerea de a le oferi altora.

Pentru moment, există un argument între Avram și Nimrod. Potrivit Midraș, Nimrod a spus: „Autoritatea mea se extinde peste soare, lună și stele!”

Avram a răspuns: „În fiecare zi soarele se ridică din est și apune în vest. Cere mâine soarelui să se ridice din vest și să apună în est … sau [dacă ești atotputernic] să-mi răspunzi la o altă întrebare: Spune-mi la ce mă gândesc acum și ce am de gând să fac?” În cele din urmă, Avram a concluzionat în prezența tuturor nobililor: ”Nu ești dumnezeu!”

„Gărzi! Strigă Nimrod”, „duceți-l imediat pe rebel în închisoare!”

Ce se întâmplă aici este că Avram vrea să-ți arate că Nimrod, egoul tău, nu se controlează nici pe sine, nici Natura. Cu toată încrederea în faptul că este un dumnezeu, el nu cunoaște forțele care o guvernează.

Credem că avem controlul deoarece existăm într-o stare de ascundere. Gândește-te la cine ai fost cu puțin timp în urmă. Nu crezi că ești în control complet, autonom și liber pentru a face alegerile? Acum, Avram expune această amăgire, arătându-ți clar că nu ai control asupra acțiunilor sau destinului tău. Într-adevăr, aceasta este o revelație pentru Nimrod.

Rezultă că, fără Avram, este imposibil să-ți vezi adevăratele limitări. Și această descoperire nu este deloc plăcută.

Din cartea – Secretele Cărții Eterne

Capitolul 3- Mergi mai departe

About Dora

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts