IEȘI DIN ȚARA TA

0
141

Drag cititor, navigăm pe „paginile” din Midraș pentru o vreme și cu un motiv bun. Este singura sursă care detaliază cu atenție povestea lui Avram, din momentul în care abia îl simțim („nașterea” lui). Midraș descrie tot ceea ce i se întâmplă până în momentul în care însuși Creatorul i se adresează.

Dar acum ne întoarcem la Tora scrisă (Pentateuh, Midraș este Tora orală). Pentru prima dată, Creatorul se adresează în mod direct lui Avram dinăuntrul tău, pentru că în cele din urmă el poate auzi instrucțiunile Sale. Până acum ai fost diferit și incapabil de a percepe, iar instrucțiunea Creatorului ar fi părut inacceptabilă pentru tine.

„Domnul i-a zis lui Avram: ‚Ieşi din ţara ta, din rudenia ta şi din casa tatălui tău şi vino în ţara pe care ţi-o voi arăta. Voi face din tine un neam mare şi te voi binecuvânta; îţi voi face un nume mare şi vei fi o binecuvântare’.”

Acesta este începutul călătoriei lui Avram cu acele dorințe pe care a putut să le atragă: Sara, casa lui și studenții săi. Călătoria este „ieși din țara ta, din rudenia ta și departe de casa tatălui tău”. Cu alte cuvinte, trebuie să te desparți de toate acestea.

„Ruperea de pământ” înseamnă despărțirea de toate dorințele pe care totuși nu le poți corecta. Timpul lor va veni, dar deocamdată le lași în urmă și păstrezi numai acele dorințe pe care le poți atașa la Bina, acea parte a Creatorului din tine, aceasta voință fierbinte de a da ceea ce ai dobândit. Vei avea nevoie să iei aceste dorințe și să ajungi cu ele la nivelul spiritual numit Templu (primul și al doilea), nivelul dorințelor la care există împărați David și Solomon.

Sărind un pic înainte, vreau să clarific că odată ce ai atins nivelul lor – corectarea completă a acelor dorințe pe care le-ai „luat cu tine” – va trebui să cazi din nou în abisul dorințelor egoiste pe care le-ai lăsat temporar in urmă. După ce ai făcut corecția, va trebui să te amesteci din nou cu Nimrod, cu Terah și cu Haran, deoarece acum vei avea puterea de a le corecta.

Într-adevăr, scopul creației tale este corectarea completă a tuturor dorințelor tale. Numai atunci vei fuziona cu infinitul și vei obține fericirea absolută care există chiar acum, doar că nu poți să o simți din cauza vasului tău necorectat.

Este scris în Tora: „Ieși din țara ta.” Asta înseamnă: „Lasă-ți locul unde te-ai născut și ai trăit până acum, respinge dorințele tale egoiste. Începe să te dezvolți deasupra lor, ca și cum nu ar exista”.

Aceasta este urmată de: „… și din rudenia ta şi din casa tatălui tău…”, însemnând „Parte din gradul tău anterior, a lăsa în urmă vechiul tău mediu care nu s-a angajat în căutarea spirituală”.

„…în ţara pe care ţi-o voi arăta”. Asta înseamnă „Folosește dorințele care se vor trezi în tine. Acestea vor fi dorințele pe care le vei atașa intenției tale de a dărui, numită „Avram”. „Creatorul va trezi aceste dorințe în tine și El te va ajuta să le corectezi. Astfel te va conduce în țara fericirii absolute.

„Voi face din tine un neam mare şi te voi binecuvânta; îţi voi face un nume mare şi vei fi o binecuvântare”.

Care este „neamul mare” despre care se vorbește aici? Există numeroase presupuneri care înconjoară acest „neam mare”. Unii spun că se referă la națiunea aleasă de Dumnezeu, dar acest lucru este incorect. De fapt, acest fel de separare și de superioritate a unei națiuni față de alta este tocmai rădăcina tuturor problemelor, așa cum putem vedea clar în lumea noastră.

Cu toate acestea, totul devine clar și își găsește locul potrivit atunci când ne dăm seama că Tora vorbește numai despre dorințele care există în noi. Rezultă că noțiunea de „mare” se referă la cel care a atins calitatea de dăruire și a învățat să iubească cu adevărat pe alții. Aici se află adevărata măreție. Odată ce înțelegi acest concept, vei dori imediat să aparții acelui „neam”. Într-adevăr, scopul final este de a face lumea întreagă „mare”.

„… și eu te voi binecuvânta …”

Ce este o „binecuvântare”? Ori de câte ori primim o binecuvântare în viață, suntem absolut siguri că ne este dat să ne menținem sănătoși, cu succes în slujbele noastre și așa mai departe. Într-adevăr, o binecuvântare nu se referă deloc la lumea noastră egoistă; este o noțiune spirituală care ne conduce spre lumea spirituală. Nu are nimic de-a face cu afacerile lumești. O „binecuvântare” este forța sau Lumina care se coboară și corectează intențiile noastre, transformându-le de la egoiste la altruiste.

Pentru că ești conectat cu Avram, ți se acordă această forță. Odată ce o ai, toate dorințele pe care le-ai identificat, cele pe care le-ai luat cu tine „din țara ta” și cele pe care trebuie să le întâlnești în călătoria ta, sunt corectate cu această forță numită „binecuvântare”.

Dar să continuăm. Uită-te cât de tare sună următorul pasaj din Midraș: „Te eliberez de obligația de a-ți onora tatăl. Îl poți lăsa fără să stai pe gânduri. Tatăl și fratele tău, care par foarte prietenoși, reprezintă, de fapt, scheme ale răului. Ei își planifică crima …” Acest lucru sună ca dintr-un thriller.

Dar până acum știi că pasajul vizează vechile tale stări, cu care ai trăit înainte și care nu pot fi de acord cu tine. Aceste dorințe văd că ai dreptate și astfel recunosc că te-ai ridicat deasupra lor.

Cu toate acestea, fiind dorințe necorectate, calitatea pe care îți propui să o trăiești pare a fi moartă. Prin urmare, mai devreme sau mai târziu va exista un conflict în care unele dorințe vor trebui să fie distruse de alții. Când va veni timpul, vei avea doar o singură opțiune – să te desparți de aceste dorințe egoiste grosiere, să te cerți cu ele.

Lasă-le la păstrare pentru o vreme. Ele vor rămâne și vei trăi în pace, doar pentru a te întoarce la ele mai târziu și pentru a le corecta. Totuși, vei reveni numai după ce vei câștiga suficientă putere și vei deveni o „națiune mare”, capabilă să învingă (corectând) toate dorințele pe care le-ai lăsat în urmă.

Creatorul nu îi dezvăluie lui Avram unde va ajunge la sfârșitul călătoriei sale. „… în țara pe care ți-o voi arăta”, îi spune El.

Dorințele de a dărui, care au devenit revelate de-a lungul drumului, care te îndrumă pe măsură ce se manifestă treptat în interior, trebuie să fie acceptate în conformitate cu legea dăruirii, adică în credință mai presus de rațiune. Aceasta înseamnă că nu trebuie să le treci prin egoul tău, adică să le abordezi cu întrebări: „Dar ce-mi va aduce asta? Pare atât de ilogic …”

Dorințele de dăruire trebuie să fie trecute prin Avram, calitatea de dăruire din tine. Trebuie să te identifici în mod constant cu calitatea Bina din interiorul tău, lăsând toate gândurile egoiste la marginea drumului.

Midraș spune următoarele despre Avram: „El nu a pus Creatorului nici o singură întrebare, cum ar fi: ”Cât va dura călătoria mea?”

Asta este corect, pentru că înălțarea ta se întâmplă la gradul de Avram (Bina) din interiorul tău și în acest grad nu pui întrebări; doar urci, te îndepărtezi de dorințele egoiste până când ești suficient de puternic pentru a le face față. Dar deocamdată te afli la prima corectare.

Tora scrisă continuă: „Avram a plecat, cum îi spusese Domnul”.

Ce înseamnă, el a „plecat”? Înseamnă că ai început să cucerești scara spirituală. Noi dorințe egoiste continuă să apară înăuntrul tău, pe care le poți corecta prin atașarea lor la „Avram”. Adică, le poți vedea prin prisma lui Avram, comparându-le în mod constant cu calitatea lui, atrăgând astfel calitatea Bina în tine. Și astfel vei fi întotdeauna capabil să te ridici deasupra lor.

Din cartea – Secretele Cărții Eterne

Capitolul 3- Mergi mai departe

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts