Copiii din altă lume

0
228

COPIII DIN ALTĂ LUME

Au trecut câteva luni de la începutul conversațiilor noastre despre psihologia integrală, și în tot acest timp am încercat să aplicăm metoda pe care ați descris-o. Bazat pe această experiență, am câteva observații de prezentat și unele întrebări pe care aș dori să vi le adresez astăzi.

  • Așa după cum s-a dovedit, copiii sunt mult mai pregătiți decât părinții lor să accepte metoda psihologiei integrale.
  • Copiii sunt, poate, mai pregătiți chiar și decât instructorii înșiși; copiii se află înaintea tuturor.
  • Părinții trebuie să fie pregătiți nu numai să se asigure că nu vor interveni în dezvoltarea copiilor lor, dar și să înțeleagă că această metodă îi va ajuta și pe ei. Atunci care este rolul părinților în această metodă?
  • Copiii de astăzi sunt complet diferiți. Noi nu cunoaștem caracteristicile lumii noi, așa încât ni se pare că, azi, copiii sunt ciudați și excentrici. Într-adevăr, ei nu sunt așa ca noi. Ni se par neobișnuiți deoarece ei s-au născut cu rudimente preexistente ale viitoarei stări a lumii, una care este globală și integrală, în concordanță cu provocarea pe care ne-o pune, astăzi, Natura în față. Presându-ne din interior și exterior, Natura ne forțează să adoptăm o nouă formă de conectare între noi, pentru care, noi, adulții, nu manifestăm nici cea mai mică dorință.

Și totuși, copiii de astăzi au, din naștere, o predispoziție pentru percepția integrală, astfel încât, deși noua realitate ni se pare stranie, pentru ei aceasta este complet naturală și chiar dezirabilă. Copiii o înțeleg atât de bine încât ni se par veniți de pe o altă lume și par că nici nu ar fi, de fapt, ai noștri. Ei percep totul ca fiind natural deoarece percepția integrală este într-adevăr naturală. Este adevărata esență a realității care ni se dezvăluie, treptat, astăzi.

De aceea nu copiii sunt aceia care au o problemă, ci părinții și profesorii, care încearcă să implementeze o nouă metodă de conectare între oameni, o metodă pusă la dispoziția lor de către Natură. Adulții se găsesc, încă, intr-o stare de tranziție, în timp ce copiii sunt deja pregătiți pentru aceasta.

Acum este un timp cu totul special. Ne găsim în mijlocul unei tranziții de la nivelul egoist, individual, de proprietar – în care relațiile dintre noi sunt auto-satisfăcătoare – la un nivel altruist, integral și global, în care toată lumea trebuie să fie interconectată.

Cum putem efectua această transformare? Doar cu ajutorul mass-mediei. Această transformare poate fi posibilă doar dacă împuterniciții noștri și cei mai influenți oameni ai lumii înțeleg nevoia de schimbare și iau asupra lor grija pentru generația viitoare.

Dar, ca de obicei, toată greutatea apasă pe umerii profesorilor și a departamentului de educație, care nu se concentrează, încă, pe creșterea copiilor, ci pe instruirea lor. Din acest motiv, întregul sistem de educație se destramă.

Consider că internetul, care se dezvoltă alături de chemarea pentru o lume integrală – împreună cu chemarea Naturii către umanitate – este răspunsul la întrebarea, „Cum vom ajunge la creșterea și la educarea globală a copiilor?” Acest deziderat poate fi îndeplinit doar prin internet. Internetul este cea mai ieftină platformă, dar asigură cea mai bună accesibilitate și poate facilita crearea unei noi ființe umane, una care nu este restricționată de nici o limită. Mai mult, nu vom modela doar o nouă ființă umană, ci o întreagă lume nouă, care va fi realizată în conformitate cu aceasta.

Cum este „lumea” definită? Lumea este ceea ce percepem. Într-adevăr, dacă senzațiile noastre se schimbă de la egoism la altruism, lumea se va schimba și ea, deoarece o vom percepe diferit. În fond, lumea este percepută prin senzații, ceea ce înseamnă că poate să ne apară într-un mod total diferit.

Aceasta este abordarea obișnuită, materialistă, cea științifică. Observăm că percepția și atitudinea noastră fată de realitate schimbă radical modul în care înțelegem realitatea. Prin urmare, realitatea este relativă.

Engels, Einstein și toate teoriile nou apărute, inclusiv cele din psihologie, sunt de acord cu acest punct de vedere. Nu spunem nimic nou. Noi invităm, pur și simplu, lumea să vadă în această educație globală, integrală, un nivel nou de evoluție umană prin care pătrundem, de fapt, în lumea relativității lui Einstein, în lumea nivelului următor.

În lumea nivelului viitor nu există distanțe deoarece distanțele sunt măsurate de către senzațiile noastre, iar senzațiile nostre nu se vor mai respinge unele pe celelalte, ci se vor uni între ele. Va fi ca și cum vom depăși distanțele dintre noi. Ele se vor reduce la zero, din punct de vedere psihologic, din cauză că vom pune în practică principiul, „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți.”

Astfel, atingem o stare în care timpul devine limitat. În acest moment, timpul există între noi doar datorită egoismului nostru. Dar, dacă ne aflăm cu toții în aceeași sferă a dorinței, atunci, din punct de vedere practic, timpul nu va mai exista. Fiind în această sferă, noi vom accelera treptat timpul, vom contracta spațiul și vom trece de la senzația unei lumi fizice la senzația unei lumi virtuale.

Aceasta este chemarea Naturii la unitate. Chemarea nu se referă doar la depășirea repulsiei dintre noi, dar și la ridicarea noastră la un nivel nou de percepere a vieții.

Mulți oameni au început, deja, să vadă lumea în acest mod. Și observăm, deasemenea, cum tinerii aspiră să ajungă și să pătrundă în acea lume.

 

din cartea- Psihologia Societății Integrale

Capitolul – Chemarea la unitate a naturii

About I-D

Sunt aici din respect pentru acei tăcuți traducători din umbră, care s-au trudit conviși că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, găsești aici tot plinul inimii lor.

Vino și Vezi!

View All Posts