Pericopa Masaei (Călătorii)

0
57

Masaei (Călătorii)

Numeri 33:1 – 36:13

 Rezumat

Porțiunea Masaei (Călătorii) descrie călătoriile copiilor lui Israel, popasurile din deșert și pregătirile finale pentru intrarea în țara lui Israel. Porțiunea detaliază mai multe porunci, cum ar fi obliterarea închinării la idoli, cetățile de scăpare, regulile privind omuciderea involuntară, desemnarea căpeteniilor triburilor sub conducerea lui Iosua fiul lui Nun și Elazar preotul, atribuirea de cetăți pentru oamenii de seminția lui Levi și o descriere a granițelor țării.

Porțiunea se încheie cu relatarea poveștii despre fiicele lui Zelofhad, de îngrijorarea celor din seminția lui Menașe, că prin căsătoria acestora cu bărbați din alte triburi seminția lor ar pierde o mare parte din moșie. În consecință, Moise emite o poruncă de interzicere, pentru ca fiicele lui Zelofhad să nu se căsătorească cu bărbați din alte triburi, precum și alte interdicții care privesc căsătoriile dintre oameni din triburi diferite.

Comentariu făcut de Dr. Michael Laitman

Porțiunea este o pregătire pentru intrarea în țara lui Israel. În această etapă începem lucrările interioare, ne ridicăm cu un grad, în măsura în care dorința noastră de a primi se conectează cu forța superioară. Descoperim forța superioară pentru că trăim în interiorul acestei dorințe.

Este scris că țara lui Israel este țara în care Creatorul este prezent de la începutul anului și până la sfârșitul lui. Asta înseamnă că, el este întotdeauna în țara lui Israel, în dorința care este în întregime cu scopul de a dărui, Yașar El (direct la Dumnezeu). O persoană descoperă forța superioară în interiorul acestei dorințe și este în Dvekut (adeziune) cu ea. Aceasta este intenția de Țara lui Israel.

Din aceasta putem învăța în ce măsură nu suntem în spirituala țară a lui Israel, ci în cea corporală. Cabaliștii ne spun că avem posibilitatea de a reveni în corporala (fizic) țară a lui Israel, astfel încât să ne putem ridica la cea spirituală. În acest scop, trebuie să fim toți împreună, uniți ca o familie, “ca un singur om cu o singură inimă”, ca în “tot Israelul sunt prieteni” și ca în “iubește pe aproapele tău ca pe tine însuți”. Ne-am conectat la condiția de garanție reciprocă, și numai dacă vom îndeplini acest criteriu vom intra în țara lui Israel.

Toate condițiile și legile pe care le-am adoptat până acum și pe care am încercat să le menținem atunci când ne-am confruntat cu problemele care au apărut în noi, toate dorințele nefavorabile care au trebuit să fie corectate – au fost corectate în starea anterioară, în porțiunea Matot (Triburi). În Matot, am aranjat Kelim (vasele) ca rezultat a ceea ce am petrecut în perioada deșertului, când ne-am ridicat la starea de a dărui pentru a dărui. Acum ne confruntăm cu intrarea în țara lui Israel, dorința de a primi în scopul de a dărui.

Din acest motiv, ne este înfățișat un rezumat al aspectelor anterioare și o ultimă examinare a condițiilor. Suntem în concordanță cu starea noastră corectată, o stare numită “țara lui Israel”. Pe de o parte, o persoană trebuie să fie conectată cu toate triburile, cu toți ceilalți, cu frații săi. Trebuie să fim într-o stare de “toți din Israel sunt prieteni”, “ca un singur om cu o singură inimă”, căutând susținerea tuturor, și trebuie să fim în echivalență între noi.

Pe de o parte, e nevoie să vedem celelalte părți ale poporului – să detectăm cele douăsprezece seminții și să aderăm la interzicerea căsătoriilor mixte. Asta înseamnă că o interdicție trebuie să mijlocească dorința corectă la acțiunea corectă. Este numită “potrivirea unei femeie cu un barbat”, astfel încât ei să fie în congruență și să se accepte reciproc, cu rezultate bune și să nu se încurce unul pe altul. Pentru a obține așa ceva, persoana trebuie să lucreze cu dorințele cu care s-a născut, și să nu obstrucționeze altei persoane realizările la nivel pământesc.

Același lucru este valabil și pentru cetățile de scăpare, împărțirea țării și granițele sale. Cuvântul Ereț (țară) vine de la cuvântul Rațon (dorință). Cunoscând dorința proprie și dorința generală a poporului, trebuie ca toți, ca celulele unui organism, să lucrăm ca roțile dințate într-un mod uniform pentru a atinge starea de “poporul lui Israel în țara lui Israel”. Atunci, în conformitate cu nivelul de congruență dintre noi, de integrarea binevoitoare și conexiunea corectă, vom simți că forța superioară este prezentă printre noi. Această stare ne va proteja împotriva oricărui necaz și situație, de la cel mai mic până la cel mai mare.

Dacă fiecare dintre noi și noi toți împreună, ajungem- chiar dacă doar un pic, la o stare asemenea aceastei dorințe, o stare de dăruire reciprocă, iubire reciprocă, conexiune reciprocă, similar cu adevărata definiție a țării lui Israel , ne este garantat să fim recompensați cu forța superioară. Vom fi recompensati cu cel mai puternic “acoperiș” spiritual, sub care vom prospera și îi vom alunga departe pe vrăjmașii noștri.

Poporul lui Israel s-a întors în țara lui Israel în urmă șaizeci și patru de ani, dar încă mai caută sensul real de a fi “în țara lui Israel”. Ce înseamnă cu adevărat să fii în Israel?

Omul cuprinde întreaga dorință de a primi (care este inima) și gândul (care este mintea). Acestea sunt cele două elemente principale care există în om, și care diferențiază oamenii de animale. Corpul nostru este un organism care face parte din regnul animal. Cu toate acestea ne deosebim de acest regn prin dorințele și gândurile noastre. Din acest motiv, doar noi trebuie să le corectăm.

Dorintele noastre se împart în “dorințe corporale” pentru produse alimentare, reproducere și familie și “dorințe sociale” pentru bani, respect, putere, și cunoștințe. S-ar putea dori multe lucruri, dar în esență, toate dorințele noastre se încadrează în aceste șapte dorințe primare. Vrem ca toate dorințele noastre să se îndeplinească, atât cele fizico-corporale, cât și cele sociale. Toate aceste dorințe există în fiecare, dar în proporții diferite.

Există și alte dorințe în viața noastră de zi cu zi, de care nu suntem conștienți, cum ar fi dorințele în legătură cu alți oameni. Aceste dorințe ies în afară, ca atunci când o persoană se dăruiște pe sine altora și nu caută să obțină de la ei ceva pentru sine. Acestea sunt cele 613 dorințe dintre un om și un alt om.

Când ne conectăm cu alții, fără scopul de a exploata și de a câștiga, descoperim aceste 613 dorințe, care vin cu adevărat din noi pentru binele altora. Noi le descoperim în forma lor egoistă, iar dacă le transformăm în lucru de dragul altora, aceasta este o corecție, performanța unei Mițva (bun act / poruncă).

Executăm Mițvot (plural de Mițva) prin lumina care vine la noi când studiem corect înțelepciunea Cabalei, și este numită “lumina care reformează”. Înțelepciunea Cabalei este numită “Tora”, “Tora de lumină”, “internalitatea Torei,” sau ” legea adevărată (Tora),” deoarece prin studierea ei atragem către noi lumina care corectează aceste dorințe dintre noi.

Corectarea celor 613 dorințe din relațiile dintre om și om conduce la o dorință corectată. Dorința corectată include în ea cele 613 dorințe de dragoste, dăruire, prietenie, unitate, conexiune și de garantare reciprocă. Această dorință este numită “țara lui Israel”, în care toate dorințele sunt Yașar El (direct la Dumnezeu, Creatorul). Ele sunt Yașar El nu numai ca urmare a demersului nostru către ceilalți, către prietenii, spre poporul lui Israel, ci și pentru că este o dorință de a dărui, o dorință ca și a Creatorului, o dorință de a face bine tuturor.

Prin urmare, atunci când vom ajunge în țara lui Israel, la o dorință sinceră către alții, putem trăi în țara fizică Israel. Toate acestea trebuie să fie cu condiția ca sa fim conectați între noi într-o conexiune reciprocă, numită “țara spirituală Israel”, o stare în care “toți în Israel sunt prieteni”.

Acesta este motivul pentru care cabaliști ca Baal HaSulam (Rav Yehuda Așlag) și Rav Kook scriu că astăzi avem posibilitatea să ne întoarcem în țara corporală Israel, deși încă nu o merităm, dar doar astfel putem realiza corectarea – conexiunea – în timpul scurt care ne-au fost dat. Cabaliștii explică faptul că, dacă nu preconizăm asta și nu acționăm în această direcție, nu vom merita să rămânem aici și vom fi exilați.

Întrebări și răspunsuri

De ce există o astfel de repartiție strictă în douăsprezece triburi, cu o interdicție de căsătorie în afara grupului?

Ne conectăm prin intermediul căsătoriei. Organele corpurilor noastre funcționează foarte diferit unul față de altul. Nu vă puteți conecta rinichiul la plămâni sau ficatul la inimă, deoarece fiecare organ lucrează în propriul său sistem. Este ca un motor în care un piston lucrează într-o direcție, iar celălalt în alta. Nu poți conecta aceste contrarii fără o ajustare corespunzătoare. Trebuie să urmezi un plan de ansamblu.

Rezultă un singur sistem?

Rezultatul este unul: poporul lui Israel în țara lui Israel.

Care sunt piesele?

Piesele sunt un fel de pistoane, ca părțile unui motor, ce se deplasează în direcții opuse, dar spre același vector.

Deci o persoană este precum un piston?

Individul este parte a întregului. Trebuie actualizată doar dorința acestuia în mod corect, iar ceilalți, de asemenea, trebuie să-și actualizeze dorințele în mod corect. Dacă ne dăm seama toți de calitățile cu care ne-am născut, vom ajunge la sfârșitul corecției la nivel personal, la împlinirea noastră personală. În acest fel, nu ne vom confunda unul cu altul.

Este egalitate versus diferență?

Tocmai.

Cum se face această egalizare?

Inițial, nu suntem egali; suntem diferiți. Nu există nici un motiv pentru a nega asta. Imaginați-vă o persoană care are un dar unic pentru ceva, cum ar fi muzica, și-i spunem: “Nu, tu trebuie să fii mecanic”. Poți să forțezi un mecanic să fie medic?

Cum poate cineva să cunoască rolul altcuiva?

Zilele acestea vom fi “risipiți” în toate direcțiile. Acesta este motivul pentru care ni se spune, “nu te căsători, nu te uita la alții, pentru a descoperi pentru tine însăți unde ți-e locul”. În cazul în care o persoană se naște într-un anumit trib și posedă anumite calități în comun cu sufletul numit “poporul lui Israel “, acea persoană trebuie să-și descopere destinul și să îl realizeze. Atunci el sau ea va fi fericit.

La copii este ușor să vedem felul în care fiecare este special. Totuși asta duce la o concurență.

Nu poate exista concurență în cazul în care unul este mecanic, un altul este muzician, al treilea este medic, al patrulea este scriitor, iar al cincilea este inginer. Singura competiție este în cât de mult fiecare dintre noi contribuie la societate.

Să presupunem că doi mecanici se nasc într-un trib de mecanici. Unul dintre ei este mai deștept decât celălalt, și poate inventa mașini speciale. Cel mai inteligent ar trebui să fie lider de echipă într-o fabrică mare, în care se dezvoltă motoare, în timp ce cel mai puțin abil ar trebui să lucreze într- un garaj mic sau pentru un proprietar de garaj.

De ce societatea de astăzi apreciază mecanicul inteligent mult mai mult decât pe cel simplu?

Problema este că societatea noastră nu este uniformă. Nu putem aprecia oamenii în funcție de eforturile lor relative. Într-o familie, admirăm un copil mic care face cel mai prostesc lucru ca și cum ar fi cea mai mare realizare. Dar pentru un observator neimplicat poate părea că nu e nimic de încurajat în asta.

Ideea este că, dacă ne tratăm unii pe alții cu dragoste, simțim atunci când cineva contribuie la societate cu tot ce are, iar asta ar trebui să fie apreciat mult mai mult decât dacă cineva care este pur și simplu talentat și pentru care contribuția este fără efort.

Nu avem în vedere pe cei care contribuie la societate, ci pe cei bogați și faimoși.

Aceasta este problema. Noi nu am realizat scopul pentru care am primit țara lui Israel. Acesta este motivul pentru situația noastră este atât de sumbră.

Ceea ce se menționează în porțiune, este închinare la idoli?

Da, este închinare la idoli atunci când admirăm oameni celebri, icoane sociale și așa mai departe.

Cum putem schimba asta? Nu este parte a mecanismului uman?

Singura cale este o educație prin care să explicăm oamenilor în fiecare zi, o perioadă de timp, până când aceștia văd cu adevărat situația și se schimbă. Astăzi lumea ne presează. Nu vom fi în măsură să continuăm să facem ce ne place; nu ne putem izola de declinul lumii.

Pentru a intra în țara lui Israel, închinarea la idoli trebuie eliminată. Este aceasta o sarcină fezabilă?

Orice act care nu unește națiunea în egalitate și dragoste, sau nu pune conceptul de unitate mai presus de toate celelalte valori, duce la idolatrie.

Cum putem cunoaște granițele dorinței numită “țara lui Israel” inainte de a intra în ea?

Dorința noastră conține în ea întreaga realitate. Astfel, putem distinge toate dorințele care sunt pe pământ. Dintre toate aceste dorințe putem evidentia dorința suplimentară numită “țara lui Israel”, care este o țară foarte mică, dacă ne uităm pe hartă.

Cu greu poate fi observată.

Acest lucru ne dă o idee despre ceea ce avem de corectat. În primul rând, trebuie să corectăm această dorință. Odată ce am corectat-o, putem trece la corectarea dorinței generale, reprezentând restul continentelor, și întreaga lume. Acesta este sensul de a fi “o lumină pentru națiuni”. Textul menționează doar intrarea în țara lui Israel, care trebuie să fie o transcendere a dorinței de la a fi una egoistă, la a fi una de iubire față de alții.

Cum poate cineva să afle granițele acestei țări?

Când vom lucra asupra conexiunilor noastre cu ceilalți, vom începe să vedem prin care din cele 613 dorințe ale noastre putem relaționa. Acestea sunt limitele. În noi sunt mult mai multe dorințe, numite “dorințele națiunilor lumii”. Acestea sunt dorințe foarte puternice, ca și cum am compara dimensiunea întregii lumi cu dimensiunea țării Israel, dar pe care le corectăm mai târziu.

Acestea sunt etapele. Oricine se angajează în înțelepciunea Cabalei ajunge la ambele tipuri de dorințe.

În Tora, citim despre granițe mult mai largi decât cele pe care le vedem astăzi pe hartă. Este ceva la care se va ajunge vreodată?

Fără îndoială.

Fizic?

Vom ajunge fizic, dar aceste granițele nu mai vor fi, pentru că suntem deja în stare de răscumpărare completă. Asta înseamnă că granițele vor dispărea; nu vor mai fi nici un fel de granițe.

Există granițe în spiritualitate?

Nu, motiv pentru care noi toți, întreaga lume, va fi ca “un singur om cu o singură inimă”. Copiii lui Israel vor fi cei care vor începe corectarea, dar mai târziu, fiind “o lumină pentru neamuri,” lor li se vor alătura în corectare întreaga lume, după cum este scris: “Casa Mea se va chema o casă de rugăciune pentru toate popoarele” (Isaia 56: 7). Ceea ce a fost limitat anterior va deveni fără margini.

O altă problemă sunt cetățile de scăpare. Dacă o persoană ucide pe cineva, el se poate refugia într-o cetate de scăpare, unde să fie protejat.

Se întâmplă atunci când cineva nu lucrează cu toate dorințele sale. Dacă o persoană face o greșeală sau eșuează în ceva, nu este pentru că acea persoană nu mai este demnă de a fi în țara lui Israel, ci pentru că există diverse examinări și probleme în ea. În mod evident, o persoană intră în dorința directă de dragoste frățească, de iubire pentru toți. Acest lucru a fost imposibil în deșert, unde aveam doar legea “Ceea ce urăști, nu face prietenului tău”. La intrarea în țara lui Israel, se aplică legea “Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți”, legea iubirii.

Este posibil ca aici să se facă greșeli?

Bineînțeles. Există noi dorințe, noi corecții, aceasta este cucerirea țării. În toate aceste dorințe, o persoană trebuie să facă față dorințelor egoiste și cu adevărat să le exploateze, să le învingă și să le elimine. O persoană trebuie să facă toată munca pe care poporul lui Israel o face în poveste din țara lui Israel, cu excepția faptului că la noi se referă la o poveste internă, care privește dorințele din noi, iar aici am putea greși. Acesta este motivul pentru care ni s-a dat Tora. Așa cum în deșert Israel a făcut în mod repetat greșeli, pe care apoi le-a corectat, același lucru se aplică și la cucerirea țării – facem greșeli și apoi le corectăm.

Ce înseamnă să faci greșeli, dacă spunem că nu există nimeni în afară de El?

Asta înseamnă că trebuie să descoperim aceste dorințe.

Unde începe exact adevărata corectare?

De fiecare dată când vom reuși, vom cădea imediat într-o altă greșeală, în altă încălcare.

Pentru că ne-am atribuit succesul nouă înșine?

Nu, greșeala, fărădelegea, nici măcar nu este a noastră. Suntem într-o dorință nouă, coruptă, când nu ne vedem pe noi înșine ca păcătoși, similar cu păcatul iscoadelor, păcatul apei, păcatul șerpilor, și multe alte păcate. Poporul lui Israel pare să nu asculte la ceea ce li se spune.

Cu toate acestea, se întâmplă pentru că de fapt reușim. Așa apar tot mai multe dorințe corupte, în scopul de a le corecta. Vom ajunge toți la spargere, la Faraon. Acesta este motivul pentru Faraon apare treptat tot mai crud, spart, egoist, iar noi trebuie să-l corectăm.

De aceea, noi nu trebuie să atribuim egoismul nostru nouă înșine, pentru că “cel care se crede mai mare decât prietenul său, dorința sa este mai mare decât el”. Dimpotrivă, tot ceea ce ne este revelat în Tora este propriul nostru suflet spart, pe care îl corectăm . Și nu noi suntem cei care îl facem; el a fost făcut înaintea noastră. Creatorul ne spune: “Am creat înclinația rea” și “am împietrit inima lui Faraon” (Exodul 10: 1).

Obliterarea (ștergerea treptată) se referă la idoli?

Munca noastră este de a ne corecta. Acesta este motivul pentru care răul se dezvăluie în mod treptat, iar noi îl corectăm.

Dar pare fără sfârșit.

Nu este fără sfârșit. La sfârșitul zilei trăim în țara lui Israel, unde ne construim o casă de sfințenie. Acolo există deja Lumina Hochma, ființa se umple cu Lumina Hassadim, iar prin această umplere a sufletelor noastre, începem să descoperim lumea eternă și perfectă.

Țara lui Israel este o stare de “fără greșeli”, o stare perfectă?

Este starea perfectă. Astăzi e nevoie să ajungem la o stare în care țara lui Israel se extinde către toate țările și pe toate continentele. Este numită “țara gazelei”, deoarece această dorință cu scopul de a dărui, de a-i iubi pe ceialți, trebuie să cuprindă în cele din urmă întreaga realitate.

Avem metoda care explică cum se face, și trebuie să o explicăm întregii omeniri. Lucrarea de diseminare a înțelepciunii Cabalei este numită “Șofarul lui Mesia”. Este de datoria noastră să o realizăm, pentru că altfel omenirea va ajunge la corectarea completă prin chinuri mari, în timp ce, pe calea noastră, omenirea poate realiza rapid corectarea, folosind lumina care reformează.

Glosar

Opriri

Opriri sunt grade prin care avansăm spre corecție. Există perioada de pregătire, iar apoi stările în care venim spre corectare, la dorința de a dărui pentru a dărui, o stare de “ceea ce nu-ți place, nu face pentru prietenul tău”. Trebuie să fim neutri, ca și cum neutralizăm ego-urile noastre. Aceasta se numește “obținerea gradului de Bina” sau păstrarea Mițvot (poruncilor) a celor 248 de organe. În spiritualitate, aceasta se numește Galgalta ve Eynaim (craniu și ochi). Aceste grade sunt numite “grade de deșert”.

După aceea, vom intra în gradele numite “țara lui Israel” El Yașar (direct la Dumnezeu), caz în care vom ajunge la “iubește pe aproapele tău ca pe tine însuți”. În aceste grade avem corectarea dorințelor numite 365. Există 248 de organe în grade de deșert, și 365 de tendoane în grade de țara lui Israel, și toate acestea sunt părți ale sufletului.

Închinare la idoli

Închinarea la idoli este atunci când noi nu vrem să lucrăm în dăruire față de alții, ci numai pentru noi. Noi ne facem zei și ne plecăm față de noi înșine.

Granițele țării

Granițele țării sunt granițele pe care le marchează marea noastră voință de a primi, la cât de departe putem ajunge, cu care dorințe putem dărui si care dorințe trebuie să limităm și să ne abținem de la utilizare.

Cetate de scăpare

O cetate de scăpare reprezintă dorințe pe care le “înghețăm”. Uneori suntem cufundați în astfel de gânduri, dorințe și înclinații cu care nu putem lucra și corecta cu ele. Prin urmare, am pus aceste dorințe în așteptare. Este o stare în care suntem lipsiți de putere, lipsiți de un Masach (ecran), cu care să lucrăm în dăruire asupra altora. Cu toate acestea, putem fi într-un “loc” unde ne corectăm, iar după un timp vom ieși afară și ne vom întoarce în lume.

Completa Țară a lui Israel

Completa țară al lui Israel este perfecțiunea. Se numește Șalom (pace), de la cuvântul Șlemut (integritate / perfecțiune). Aceasta înseamnă că totul este corectat în iubire pentru ceilalți, așa cum este scris: “Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți; este o mare regulă în Tora”. Nu este nimic mai mult decât atât. Acesta este motivul pentru care țara completă al lui Israel este o dorință care este pe deplin corectată în a fi Yașar El, spre unire cu alții. Acest punct al acestei porțiuni este de a descoperi Sfințenia în ea- în conexiune, în Dvekut (adeziune).

Din Surse:

Introducere la Cartea Zohar, punctul 140

“O zi istoriseşte alteia acest lucru, o noapte dă de ştire alteia despre el”. Aceasta înseamnă o zi sfântă, dintre zilele superioare ale Regelui, de la Sfirot de ZA, numite “zile”, slăvind prietenii care s-au angajat în Tora în noaptea de Șavuot … Și “O noaptea dă de știre alteia” înseamnă că fiecare grad care guvernează noaptea, Sfirot de Malchut slăvește pe cealaltă și această cunoaștere este aceea pe care fiecare o primește de la prietenul său. Și pentru toată întregirea, ei au devenit prieteni iubitori …

Acest lucru se întâmplă pentru că, înainte de sfârșitul corecției, înainte de a ne califica vasele de primire pentru a primi doar pentru a da mulțumiri Creatorului nostru și nu pentru propriul beneficiu, Malchut este numită “pomul cunoașterii binelui și răului”. Acest lucru se întâmplă deoarece Malchut este îndrumarea lumii prin acțiunile oamenilor. Și din moment ce nu suntem capabili să primim toată plăcerea și încântarea pe care Creatorul a contemplat-o în favoarea noastră în gândul creării, trebuie să primim îndrumarea de bine și rău din Malchut. Această îndrumare ne determină să corectăm în cele din urmă vasele noastre de primire pentru a dărui și a fi răsplătite cu plăcerea și încântarea pe care El a contemplat-o în favoarea noastră …

Adesea, îndrumarea binelui și a răului ne provoacă ascensiuni și coborâri, fiecăruia în funcție de ceea ce este. Trebuie să știți că din acest motiv fiecare ascensiune este privită ca o zi separată, deoarece datorită căderii mari pe care a avut-o cineva, îndoiala de început, în timpul ascensiunii este ca un copil nou-născut. Astfel, în fiecare ascensiune, este ca și cum ar începe să servească din nou Creatorul. Acesta este motivul pentru care fiecare ascensiune este considerată o zi specifică și, în mod similar, fiecare coborâre este considerată o noapte specifică.

Este scris: “O zi istoriseşte alteia” … Aceasta se întâmplă deoarece prin marele Zivug de la sfârșitul corecției ei vor fi răsplătiți cu pocăință din iubire, pentru că vor finaliza corectarea tuturor vaselor de primire, astfel încât ele vor fi numai pentru a dărui mulțumiri Creatorului. În acel Zivug, toată marea plăcere și încântare din gândul creației ne va apărea.

În acel moment vom vedea în mod evident că toate acele pedepse din timpul coborârilor, care ne-au adus la îndoiala începutului, au fost lucrurile care ne-au curățit și au fost cauzele directe ale fericirii și bunătății care au ajuns la noi la sfârșitul corecției. Acest lucru se întâmplă pentru că dacă nu ar fi fost aceste pedepse teribile, nu am fi ajuns niciodată la această încântare și plăcere. Atunci aceste păcate vor fi inversate în merite reale …

About Lili T

"Înțelepciunea strigă pe ulițe, îşi înalţă glasul în pieţe: strigă unde e zarva mai mare, la porţi, în cetate, îşi spune cuvintele ei."

View All Posts