Pericopa Balak

0
72

Balak

Numeri 22:2 – 25:9

Rezumat

Porțiunea Balak, începe cu poporul Israel care a cucerit țara amoriților. Balak, regele Moabului, înțelege că fii lui Israel se apropie și se pregătește să se confrunte cu națiunea care a venit din Egipt. El trimite soli la Balaam, fiul lui Beor, care era cunoscut pentru marea sa înțelepciune și putere de a blestema, căruia îi cere să blesteme poporul lui Israel.

Balaam pleacă în țara Moabului, acceptând cu condiția fermă de a spune doar ceea ce Creatorul îi va permite. Pe parcursul drumului măgărița lui se oprește din mers. Balaam o bate, dar măgărița nu se mișcă. Balaam nu putea vedea îngerul care a oprit măgărița. Măgărița deschide gura și vorbeste cu el, iar în loc să blesteme pe Israel, el binecuvântează.

Balak este furios pe Balaam. Ca o compensație, Balaam dezvăluie că Israelul are un punct slab: fetele lui Moab. Balak trimite la ei fetele lui Moab și fiii lui Israel păcătuiesc trupește cu ele, atât de mult încât chiar Zimri, fiul lui Salu, una dintre căpeteniile din seminția lui Șimon, ia o femeie Madianită.

Această situație îl lasă pe Pinhas, fiul lui Eleazar, fără nici o alegere. El ia o suliță și înjunghie de moarte, oprind urgia care s-a răspândit în națiune, fiind suprimate în acest fel douăzeci și patru de mii de vieți.

Comentariu făcut de Dr. Michael Laitman

Această poveste nu se întâmplă la nivel corporal. Nu este vorba despre un proces care se derulează între două națiuni, ci mai degrabă un proces intern de corecție, o experiență. Povestea în sine vine să ne arate cum se corectează înclinația rea. Nu este o poveste despre copii sau adulți, nici o poveste despre națiuni, țări, războaie, prostituate sau măgărițe. Tot ceea ce se descrie este corectarea înclinației rele. Acesta este singurul lucru pe care Tora (Pentateuch) îl descrie de la început, de la Adam care a început corecția și până la sfârșit.

Textul vorbește despre o persoană care a parcurs această cale ca Adam HaRishon (Adam), ca Avraam și Moise, care a trecut prin întregul proces, în Egipt și în deșert. În timpul corectării treptate a dorinței, o persoană se apropie treptat de țara lui Israel, până când se confruntă cu “cucerirea” țării.

“Deșertul” este o dorință pe care o persoană nu o poate încă utiliza în mod corect, și prin urmare, nu poate vedea roadele muncii cu ea. Aceste corecții preced pe cele cunoscute sub numele de “țara lui Israel.”

Spionii au descoperit că țara lui Israel este o dorință care, în cazul în care năzuiești în întregime către Creator, rodește fructe frumoase [Israel înseamnă Yașar El (direct la Creator)]. O persoană care se apropie de corecție dobândește mai întâi țara Amoriților, urmată de țara Moabului, care este un grad mai mare. Dorința egoistă a omului cunoscută sub numele de “regele Moabului”, Balak, începe să se răzvrătească împotriva Lui pentru că aparent nu vrea corecțiile.

Toate dorințele noastre sunt inițial înclinație rea, după cum este scris: “Am creat înclinația rea”. Acesta este motivul pentru care dorința numită Balak caută o modalitate de a rezista. Este rezistența unei persoane care încearcă să corecteze dorințele una câte una, grad cu grad, până când toate dorințele sunt Yașar El, direct la Creator, cu scopul de a dărui Creatorului.

Dorința numită Balak nu poate face nimic de la sine. O dorință este doar atât, o dorință, lipsită de orice putere. Puterea se găsește în intenția care direcționează dorința și lucrează cu ea. Dorința este numită Balak, iar intenția este numită Balaam. Intenția de a lucra în dăruire pentru a primi, se numește “blestem”. În acest mod, înclinația rea ​​funcționează în forma sa cea mai completă.

Acesta este motivul pentru Balak îl invită pe Balaam și îi spune: “Vino, să lucrăm împreună.” În același timp un conflict izbucnește între materie (măgărița) și înger (uman), care este mersul direct la Creator și scopul în sine către succes.

Pe de o parte, o persoană este în gradul următor, Moab, în dorința de a primi din Moab, care este Balak. Pe de altă parte, persoana intenționează să controleze dorința pentru a primi, care este Balaam, fiind recompensată prin beneficiul egoismului.

În acest grad, materia interioară, măgărița, nu poate avansa pentru că detectează rezistența, îngerul care îi stă în față, care nu lasă materia să înainteze, acesta fiind ajutor de sus. Însă omul nu îl poate detecta, deoarece el este la gradul de Balak și Balaam.Cu alte cuvinte, nu putem avansa în intenție, dar înclinația rea ​​nu mai poate să oprească intenția, deoarece gradul precedent, al Amoriților, a fost corectat și nu există niciun motiv pentru care acum trebuie să coborâm.

O persoană este într-o poziție în care nu face greșeli în intenție sau dorință. Poporul lui Israel se afla în fața gradului următor, dar nu putea avansa mai mult. Pe de o parte a fost blocat de Balaam și Balak, iar pe de altă parte, nu a existat o altă cale pentru a avansa.

După binecuvântare, Balaam nu a lăsat pe Israel să avanseze, deoarece binecuvântarea nu se baza pe nimic. Pentru ca avansarea să apară, binecuvântarea trebuie să se “ancoreze” pe dorința de a primi din gradul următor. “Am creat înclinația rea și am creat pentru ea Tora drept condiment”, pentru că “lumina ei reformează”.  Acesta este modul în care avansăm, printr-o dorință mai mare, o dorință care este corectată în scopul de a dărui, și așa vom continua grad după grad.

Acesta este motivul pentru care nu putem face nimic în gradul următor. Avansăm prin cădere, dar această cadere nu este din cauza intenției noastre corupte. Mai degrabă, este din cauza dorinței sporite de a primi pe linia din stânga.

Acesta este motivul pentru care Balaam îl sfătuiește pe Balak să distrugă oamenii prin creșterea înclinației rele, “femeile”. Deficiențele încep cu împietrirea inimilor copiilor lui Israel printr- o dorință care este mai egoistă, mai pentru sine. Această dorință este numită o “femeie desfrânată”. O femeie poate avea două “direcții”: cinstită sau curvă, adică pentru a dărui sau pentru a primi. Acesta este motivul care face posibil ca o persoană să se abată și să cadă, pentru că într-adevăr, este imposibil să avansăm fără a cădea.

Tora ne spune despre gradele pe care cu toții trebuie să le experimentăm. Toate acțiunile și numele din Tora sunt sfinte. Când în timpul studiului ne atinge un cuvânt din Tora, să nu acordăm nici o atenție cuvântului, care ar putea fi foarte bine Balak sau Balaam, deoarece prin această atingere se înfăptuiește binecuvântarea Torei.

Etapele progresului urmăresc corectarea noastră. Cu toate acestea, de-a lungul drumului există etape numite Balaam, Balak, țări, madianiți, soțiile lor, până ajungem la o stare în care putem să le corectăm.

Când ne suprimăm dorințele de a primi cu intenția de a primi, suprimăm de fapt intenția. Împreună cu aceste dorințe, noi ar trebui să suprimăm legătura dintre Israel și Madian, care este un grad de douăzeci și patru de mii, douăsprezece și douăsprezece, corespunzătoare triburilor, în lumina directă și în lumina reflectată. “Mii” este înălțimea gradului de doisprezece – doisprezece la nivelul de Zeir Anpin. Atunci când ne înălțăm la gradul de Arich Anpin, acesta este numit “o mie.”

Întrebări și răspunsuri

Diferența dintre o binecuvântare și un blestem

O binecuvântare este un act pe care o persoană îl poate face, un act care are scopul de a dărui. Un blestem însă, este un act în scopul de a primi. Trebuie să rețineți că un act în scopul de a primi este necesar, deoarece fără el nu am descoperi înclinația rea. La fiecare grad există un proces de dezvăluire a răului și corectare a lui prin Tora. Acesta este modul în care ne reformăm –  urcăm la gradul următorul – după cum este scris: “Am creat înclinația rea, am creat pentru ea Tora drept condiment.”

Odată ajuns la un grad, stânga-dreapta-mijloc, “ritualul” se repetă, ceea ce înseamnă că un blestem este corectat și apoi urcăm. Corecția este imposibilă fără blesteme, fără înclinația rea.

Fără Iad este imposibil să ne ridicăm la nivelul de Rai.

Pinhas, Fiul lui Eleazar Preotul – Puterea sau Lumina?

Pinhas, fiul lui Eleazar este cel mai înalt grad care apare. Lumina este ceea ce face corecția cu ajutorul unui Kli (vas). Totul se întâmplă în Kelim (pluralul la Kli). Chiar și atunci când vorbim de “lumini”, ne referim de fapt la o impresie a Kelim, o impresie numită “lumină”.

În mod similar, nu putem să simțim energia electrică care trece printr-o lampă, dar simțim manifestarea ei. Cu alte cuvinte, putem simți doar manifestări, nu forțele sine. Forțele trebuie să “se exprime” printr-o materie.

În cazul nostru, Pinhas, fiul lui Elazar, era la gradul de preot, care avea toate corecțiile.

Poate o persoană să blesteme o altă persoană, să deoachie pe o alta?

Dacă vorbim despre lumea noastră, în afara acestei porțiuni de Tora, atunci da, desigur. Toate dorințele noastre au un impact, chiar și cele mai mici. Oamenii sunt conectați, gândurile noastre sunt conectate. Trăim într-o rețea globală și integral conectată.

Putem dovedi faptul că există cazuri în care oameni de la un capăt al lumii gândesc ceva, iar oamenii de la celălalt capăt al ei gândesc același lucru, în același timp. Se spune că acest concept a fost, de asemenea, dovedit la maimuțe. Cartea „A o suta maimuță”, expune un studiu efectuat pe maimuțe macac aflate pe o insulă din apropierea Japoniei, în anul 1952. Oamenii de știință au observat că unele dintre maimuțe au învățat să spele cartofii dulci, un comportament care s-a răspândit în grup. Odată răspândit printre un număr critic de maimuțe –așa numita „a o suta maimuță”- acest comportament s-a răspândit instantaneu la maimuțele aflate pe insulele din apropiere.

Nu te teme, Robul Meu Iacov

“Cel rău, Balak, cunoștea toate gradele de sus, cele prin care se efectuau legături de vrăjitorie și magie, grade prin care se pot forța gradele inferioare. … Balak și Balaam i-au zis “Până acum prin vrăjitoare, magicieni și ghicitori care au anumite grade și prin îngeri care sunt renumiți ca vrăjitori și magicieni. Dar de acum înainte, trebuie să privești în altă parte, mai sus.”

Zohar pentru toți, Zoharul Nou, Balak, articolul 60-61

O persoană recunoaște doar propriul grad, care este gradul de Balak. Aici Balak conduce partea numită Moab. Dorința de a primi, în scopul de a primi care operează într-o persoană de la un grad la următorul, doar în scopul de a primi, este numită Moab.

O persoană este conștientă de limitare, de faptul că există un alt loc, un loc superior?

Da, din cauza aceasta e nevoie să atragem o forță mai mare și să nu lăsăm corectarea să se întâmple.

Vom putea vedea Moabul, cum am anticipat în urma studiilor noastre și a analizei personale?

Chiar și fără a citi porțiunea săptămânală a Torei, vom descoperi Tora din lăuntrul nostru. Aceasta este metoda pe care cabaliștii au descoperit-o și despre care au scris prin simțirile proprii. Tora apare din dorința de a primi, care este corectată treptat.

Atunci când o persoană descoperă porțiunea Balak în lăuntrul său, descoperă, de ademenea vorbirea măgăriței?

El sau ea va vorbi la fel cum este scris în Tora și în același timp, cunoscând detaliile în adevăratul lor sens.

Ce înseamnă că o măgăriță vorbește într-o persoană?

Este dorința de a primi. Măgărița este femeia măgarului. Aceasta este a zecea Sfirot de Malchut, nouă sunt măgarul și a zecea este măgărița.

În mod special dorința de a primi este aceea care detectează îngerul?

Da.

Dorința de a primi este în imposibilitatea de a vedea? Este oarbă?

Dorința de a primi este cea care realizează acțiunea, sensul dorinței – ea va fi pentru a primi sau pentru a dărui. Acolo este locul în care operează toate forțele. Acesta este motivul pentru toate forțele de corectare sau corupție tind spre ea.

Acesta este motivul pentru care se spune că Mesia va veni călare pe un măgar alb?

Un măgar alb înseamnă că o persoană trebuie să creeze un măgar alb. Doar atunci va simți.

Ce înseamnă albire?

Aceasta înseamnă că o persoană își “albește” complet substanța, făcând-o în întregime în scopul de a dărui. Asta se numește “alb”.

Se întâmplă aici un proces ciudat. Balaam este dorința de a primi în scopul de a primi, sau chiar dorința de a dărui în scopul de a primi. Balaam trece printr-un proces: la început vrea să blesteme, dar apoi jură că va acționa numai la comanda Creatorului, iar în cele din urmă binecuvântează. Balaam acționează cu intenția de a dărui.

A fost el corectat?

Nu, nu se poate face în gradul următor. De fapt aici Balaam nu efectuează nici o acțiune, nici Balak și nici Creatorul. Numai Israel acționează. Asta este, dacă vrem să ne ridicăm la gradul următor, binecuvântarea este în fața noastră și putem avansa, exceptând faptul că nu avem putere.

Avem nevoie să descoperim că nu putem avansa cu ajutorul lui Balaam, Balak, Creatorul, măgărița, sau orice alt factor, până când nu vom sta dezorientați, neștiind cum putem avansa la gradul următor, cum să dobândim această dorință numită Moab. Copiii lui Israel trebuie să cucerească Moab, ceva trebuie să apară, și se pare că se poate doar prin conectarea cu femeile din Moab.

O persoană trebuie să ia femeile de acolo, deficiențele acestui grad. Atunci când iau aceste deficiențe, apar o mulțime de componente pentru a merge mai departe. Odată ce o persoană se conectează la toate aceste componente, apare o corecție cunoscută ca “suprimarea intenției de a primi”.  Am corectat dorința de a primi în scopul de a dărui. Acest act este numit “cucerirea Moabului”.

Există un element sexual aici. Pe de o parte, dorința sexuală este foarte naturală, dar, pe de altă parte, faptul că că au luat femei madianite, pare a fi un exemplu prost. Aici nu este vorba de morală sau etică. În lumea noastră, sexualitatea este animalică, ceea ce înseamnă că există în animale. Dar, în această porțiune sexualitatea este prezentată ca un obstacol, faptul că o căpetenie aduce o femeie madianită în cort.

E adevărat, pare a fi ceva negativ. Cu toate acestea, toate abaterile discutate aici sunt necesare de-a lungul drumului. Nu putem reuși fără ele. Este scris, “Nu este un om drept pe pământ care să facă bine fără să păcătuiască”. Asta este, trebuie să trecem prin păcat; nu avem de ales, chiar dacă nu vrem.

Ordinea gradelor este de așa natură încât o persoană cade și apoi se ridică. Dar căderea nu este din voință proprie; așa se construiește ascensiunea.

Prin urmare, Israelul nu a căutat să se amestece cu Madian, nu au avut pur și simplu de ales pentru că o persoană trebuie să se amestece cu toate femeile din gradul următor. A amesteca înseamnă a fi la gradul de sex feminin, Malchut a gradului următor, femeia adulterină, cufundată în întregime în intenția ei de a primi, și apoi corectată.

Atunci când urcă de la un grad la altul, o persoană intră într-o aparentă disperare și atunci cere ajutor. În mod evident, există o forță care se deschide în fața noastră și ne ajută, dar noi uităm asta de la un grad la altul.

De ce uităm? De ce pare să devină mult mai dificil? La urma urmei, din moment ce am trecut prin asta odată, ar trebui să ne fie mai ușor. Problema este că am ajuns aici, în păcatul anterior ne-am corectat, iar din păcatul actual nu percepem nimic. Tot ceea ce am avut rămâne în trecut, și este ca și cum am uitat tot pentru că suntem în creștere de jos în sus. De fapt nu uităm cu adevărat, dar cele vechi pur și simplu nu funcționează pe noul grad.

În corectarea „uciderea Madianitului” căpetenie din seminția lui Șimon este ucisă, de asemenea. De ce acest lucru? A făcut parte din Israel și se presupune că  trebuie să fie corectat?

El face parte din gradul anterior.

Deci, el nu a putut face față noului grad?

El nu a putut face față, deoarece el s-a conectat cu ea, și amândoi sunt în intenția de a primi. Amândoi au nevoie de corectare. Aceasta nu este doar înclinația rea care trebuie corectată; este, de asemenea și forța care coboară la înclinația rea și se conectează cu ea. Amândouă cresc împreună.

O persoană care coboară, coboară în întregime în intenția de a primi, cu toate reușitele anterioare, până la Klipa (coajă). Ulterior lumina produce efecte și le salvează pe amândouă, ceea ce se consideră că în acest mod le suprimă, deoarece acestea sunt cu scopul de a primi.

Glosar

Rege

Forța care guvernează un grad.

Mesageri

Forțele prin care acțiunile sunt realizate pe un anumit grad, o anumită stare a unei persoane. Starea unei persoane se numește un “grad”. Cel care guvernează fiecare grad este numit “regele gradului”, care este de obicei Sfira (singular de Sfirot) pe care o numim Keter (coroana). Mesagerii sunt forțe care acționează în acest grad. În general sunt opt Sfirot, de la Hochma la Yesod.

Blestem

Forța egoistă care lucrează pentru a putea primi, care guvernează o persoană, și care acționează ca un blestem.

Iapă

Esența noastră, asinul de sex feminin. Este voința reală de a primi care se simte și se distinge între forțele din interiorul nostru.

Înger

Forța care acționează într-un grad și este dirijată de către conducător, Keter, rege.

Drum blocat

Modul prin care cineva își va corecta dorința de a primi, cu intenția de a ajunge la gradul următor, o mai mare Dvekut (adeziune), o mai mare claritate a vederii în spiritualitate, dar el nu poate ajunge la ea. Asta înseamnă că în acest fel îi este imposibil să avanseze. O persoană care constată că pentru a ajunge la gradul următor are nevoie de o nouă substanță.

Abaterea de la cale

Avansarea pe calea spre dăruire, atunci când, brusc, ceva merge într-o parte și persoana descoperă că s-a abătut de la cale. Cu toate acestea, această descoperire este deja o corecție în sine.

Cum este descoperită o abatere de la corecție?

Prin descoperirea abaterii, o persoană știe cum să continue. Efortul nostru spre scop este ca o rachetă ghidată. Racheta trebuie să detecteze în mod constant devierile sale și să le corecteze. Dacă înaintează în linie dreaptă, nu poate atinge ținta. Este același lucru este valabil și pentru noi: nu ne putem mișca în linie dreaptă spre scop. Mai degrabă, trebuie să ne examinăm în mod constant devierile, și numai prin intermediul lor înaintăm. Acest lucru poate părea o contradicție, dar numai în acest fel putem avansa spre scop.

Jurământ

Când dorința de a primi, Malchut, se conectează la Keter pe o singură axă și este gata să urmeze voia Keter deasupra rațiunii.

Creatorul petrece cu drepții în Grădina Edenului

“Odată ce Creatorul simte și petrece alături de ei și de toate secretele înțelepciunii lor, El apare înaintea lor și ei văd plăcerea Creatorului. Apoi toți se veselesc în mare bucurie până când strălucirea lor și lumina se răspândesc. Prin această răspândire, strălucirea și lumina bucuriei lor rodește fructe și muguri de flori în lume, care sunt sufletele, iar acele fructe vin sub aripile Divinității până la momentul potrivit”.

Zohar pentru toți, Noul Zohar, Balak, punctul 6

Noi suntem sufletele sparte în lumile Beria, Yețira, și Asia în această lume. Trebuie să ne ridicăm la starea lui Malchut de Ațilut la acea divinitate – acea corecție – prin conectarea sufletelor noastre în unitate, în garanție reciprocă. De-a lungul căi vom cuceri deșertul Sinai și Țara lui Israel.

Din Zohar, Balak:

140) “Domnul a venit din Sinai”, este așa cum este scris: “Iată, voi veni la tine într-un nor gros”. “El a venit din Sinai” și le-a apărut: “Şi a răsărit peste ei din Seir”, din ceea ce au spus copiii din Seir, care nu voiau să primească. Din acest motiv, a strălucit peste Israel și a adăugat multă lumină și dragoste pentru ei. În mod similar, “El a strălucit din muntele Paran”, din ceea ce au spus copiii lui Paran, care nu doreau să primească. Din asta, Israel a primit un mare plus de dragoste și iluminare.

141) Prin cine a fost El descoperit? Acesta este un secret sublim și va fi dezvăluit prin întrebarea ta. Tora a ieșit dintr-un secret sublim, din capul regelui ascuns, Bina. Când a ajuns la brațul stâng, Isaac, Gevura, Creatorul a văzut sânge rău în acel braț, care proliferase de acolo, care este Esau, Sam’el. Și Sitra Achra a spus: “Ar trebui să examinez și să vindec acest braț, că dacă nu voi vărsa sângele rău, va afecta totul. Într-adevăr, orice defect trebuie eliminat de aici”.

142) El a chemat pe Sam’el, slujitorul lui Esau, și i-a spus: “Vrei să ai legea mea?” El a răspuns: “Ce este scris în ea?” El a spus: “Să nu ucizi”. Creatorul a omis să-i arate locul potrivit, El a sărit în locul pe care știa că nu-l va tolera. Sam’el a spus: “Doamne ferește, această lege este a ta, iar a ta va rămâne. Nu doresc această lege”. El a vorbit încă o dată cu El și a spus: “Stăpânul lumii, dacă îmi dai legea, toată guvernarea mea va dispărea, pentru că toată guvernarea mea este prin ucidere. Dacă accept legea, nu vor exista războaie, în timp ce guvernarea mea se află pe planeta Marte, ceea ce indică vărsare de sânge. Astfel, totul ar fi anulat din lume”.

143) “Stăpânul lumii, ia Legea Ta și nu voi avea parte de ea. Dar dacă Îți face plăcere, oamenii care sunt fii ai lui Iacov sunt vrednici de lege”. Credea că îi defaimă. Acesta este înțelesul “Și a răsărit peste ei din Seir”, adică lumina a răsărit pentru Israel chiar din Seir [țapul ispășitor], adică de la Sam’el, ministrul lui Seir.

Sam’el își spuse: “Dacă copiii lui Iacov acceptă legea, probabil că vor dispărea din lume și nu vor putea niciodată să guverneze”. Creatorul i-a răspuns de mai multe ori: “Căci tu ești întâiul născut și ție ar trebui să ți se dea legea”. El i-a spus: “Dar dreptul de întâi născut este al lui, fiindcă i s-a vândut și eu m-am mărturisit”. Creatorul i-a spus: “Din moment ce nu vrei să ai parte la lege, îndepărtează-te de el cu totul”. El a spus: “Foarte bine”.

144) Creatorul i-a spus: “De vreme ce este așa, sfătuiește-Mă – cum să-i fac pe copiii lui Iacov să accepte asta, tu cum spui?” Sam’el i-a răspuns: “Stăpân al lumii, trebuie să fie mituiți. Ia o lumină din lumina oastei cerului și toarn-o peste ea. Prin aceasta o vor accepta. Și aici, voi da mai întâi de lumina mea”. El a luat lumina care îl acoperea și i-a dat-o Creatorului să o dea lui Israel, așa cum este scris: “Şi a răsărit peste ei din Seir”, de fapt, din Seir, care este Sam’el, despre care este scris: “Ţapul acela va duce asupra lui”. “Peste ei” înseamnă peste Israel.

145) După ce a dezrădăcinat acest Sam’el și a îndepărtat sângele rău din brațul stâng, Isaac, Gevura, El s-a întors la brațul drept, Avraam, Hesed. Și în el a văzut sânge rău – Ișmael. El a spus: “Și acest braț trebuie curățat de sânge rău”. Creatorul a chemat pe Rahav, slujitorul lui Ișmael, și i-a spus: “Vrei să ai legea Mea?” Rahav a răspuns: “Ce este scris în ea?” El a sărit peste celelalte și i-a spus: “Să nu comiți adulter”. El și-a spus: Oh vai, dacă stăpânul m-ar moșteni cu această moștenire, este o moștenire rea care îmi va îndepărta toată guvernarea bazată pe adulter, pentru că am luat binecuvântarea apei, binecuvântarea peștelui mării, așa cum este scris: “Creşteţi și înmulţiţi-vă”. Și este scris: “Eu … îl voi face roditor și îl voi înmulți” și este scris: “El va fi ca un măgar sălbatic printre oameni”.

146) El a început să ceară înaintea Stăpânului său. El i-a spus: “Stăpânul lumii, doi fii au ieșit din Avraam. Iată, copiii lui Isaac, dă-le-o lor, este potrivită pentru ei”. Creatorul i-a spus: “Nu pot, căci tu ești mai în vârstă și legea ar trebui să ți se dea”. El a început să-L implore și a spus: “Stăpânul lumii, las dreptul meu de întâi născut și lumina pe care am moștenit-o pentru dreptul de întâi născut, ia-o și dă-le-o lor”. La fel și Creatorul, și acesta este sensul versetului: “El a strălucit din Muntele Paran …”.

148) Când Creatorul a luat acele daruri pentru Israel de la slujitorii aceia care conduc asupra lui Esau și a lui Ișmael, El a venit și a chemat peste toate cele sfinte zeci de mii de oameni numiți peste restul națiunilor și ei i-au răspuns și ei ca Sam’el și Rahav. El a luat de la toți, a primit daruri pentru a le da lui Israel.

About Lili T

Sunt aici din convingerea că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, vei găsi aici un strop dintr-un ocean de înțelepciune. Vino și Vezi!

View All Posts