Trebuie să discernem întotdeauna între Tora și Muncă

0
248

Rabaș – Etapele Scării – Articolul Nr. 21, 1984-85

Ar trebui să discernăm întotdeauna între Tora și muncă. „Tora” se ține în și de la sine. În acel moment nu putem vorbi despre o persoană, căci este ca și cum omul nu ar fi acolo deloc. În schimb, vorbim despre Tora în sine, care este privită ca numele Creatorului și îi observăm importanța, despre care vorbim.

Adică, trebuie să ne amintim întotdeauna că vorbim despre Rege, cum poruncește și conduce, cum numele Lui sfinte dăruiesc sufletelor și că ele le vor primi și vor putea să existe așa cum ele le revelează, așa cum este scris: „Cine va putea să se suie la muntele Domnului? Cine se va ridica până la locul Lui cel Sfânt?”.

Când acordăm atenție și simțim despre cine se vorbește, că se vorbește despre Creator, dar nu avem înțelegerea pentru a face o legătură, astfel încât să înțelegem că vorbim despre Creator și trebuie doar să credem că întreaga Tora este numele Creatorului. Cu toate acestea, El este îmbrăcat în reguli și conduce pe cel ce trebuie să păstreze Mițvot între om și Dumnezeu, între om și om, fie în povești și povestiri, îmbrăcate în limbajul Cabalei și numele sfinte. În acel moment trebuie să ne amintim că internalitatea îmbrăcată în interiorul acestor haine este doar evlavia. Aceasta se numește că „întreaga Tora este numele Creatorului”.

Prin urmare, atunci când învățăm Tora, ar trebui să învățăm cu maniere. Adică trebuie să ne amintim de cine vorbim și astfel putem să atragem lumina Torei și să simțim că „ea este viața noastră și lungimea zilelor noastre”. Firește, atunci când învățăm cu intenția de mai sus, putem fi fericiți pentru că acest lucru se întâmplă pentru că începem să simțim discernământul „de a face binele creațiilor Sale”, care a fost motivul pentru crearea lumilor.

Trebuie să extragem acest folos din Tora, iar acest lucru este considerat a vorbi numai în lauda Torei și să nu considerăm deloc omul. Prin urmare, atunci când învață Tora, o persoană este în întregime, potrivit regulii, „Unde se crede cineva, acolo este”. Omul trebuie să primescă vitalitate din acest moment până la sfârșitul zilei, pentru că se numește „Un timp separat pentru Tora și un timp separat pentru rugăciune, deoarece acești timpi se contrazic unul pe altul.

Timpul de muncă este cu totul diferit. Munca se referă în mod specific la om, în timp ce Tora se referă în mod specific la Creator, și se numește „Tora Domnului”. Cu toate acestea, munca se referă în mod specific la om, deoarece omul trebuie să lucreze, așa cum este scris: „Omul se naște pentru muncă”.

Din moment ce omul este creația, iar creația este deficiență care trebuie să fie satisfăcută de existența sa din absență și de existența numită „dorința de a primi”, deoarece acesta este scopul creației. Și din moment ce a existat o Țimțum [restricție] asupra acelei dorințe, în scopul echivalării formei, este necesar să se corecteze și să se elimine Țimțum pe această dorință, astfel încât să poată atinge obiectivul numit „dorința Lui de a face bine”.

Pentru a elimina Țimțum, ni s-a dat ca remediu Tora și Mițvot [poruncile]. Aceasta se numește „am creat înclinația rea; Am creat Tora drept condiment”. Și aici, în materie de muncă, ar trebui să discernem că se avansează spre obiectivul de a scoate Țimțum, adică dacă există deja scântei de dăruire, ceea ce înseamnă că el a primit deja ceva din remediul Torei și Mițvot sub forma purificării gândului și a dorinței, și se află într-o stare de autocritică în materie de muncă.

Dar nu trebuie să se critice deloc în Tora. Mai degrabă ar trebui să învețe Tora așa cum este. Tot ce trebuie să facem este să căutăm sfaturi despre aprecierea Torei, însă Tora în sine este o realitate numită „numele Creatorului”. În consecință, atunci când învățăm câteva legi sau principii morale din Tora, sau chiar niște povești, sau modul de lucru, toate acestea nu sunt încă considerate ca fiind Tora. Învățăm acest lucru numai din Tora, însă Tora însăși nu are nici o legătură cu creatura, ci numai cu Creatorul, deoarece este numele Creatorului.

Aceasta înseamnă că Tora se numește „revelarea Divinității”, iar aceasta se numește „internalitatea Torei”. Ceea ce este dezvăluit în afară, legile și principiile morale, manierele de lucru și povestirile, toate acestea sunt numite „îmbrăcămințile Torei”. De aceea ele sunt numite „externitatea Torei”. Dar numele Creatorului este numit ”internalitatea Torei”.

Conform celor de mai sus, ar trebui să ne întrebăm: „Dacă Tora se referă în sine la Creator, care este Divinitatea, atunci este similară doar ca interpretare. Ce poate deduce omul din învățarea Torei dacă nu înțelege nimic în legătură cu el însuși?” Înțelepții noștri au spus despre asta: „Mare este învățătura care duce la acțiune”, căci omul are nevoie cu siguranță doar de acțiuni, așa cum este scris: „pe care Dumnezeu le-a creat să fie făcute”.

Prin urmare, „Învățarea nu este cea mai importantă, ci acțiunea”. Iată răspunsul: „Mare este învățarea care duce la acțiune” (Kidușin, p. 40 și Baba Kama 207). Cu alte cuvinte, lumina Torei care este internalitatea, strălucește pentru o persoană, astfel încât ea va avea puterea de a face fapte bune. Acest lucru se face prin puterea Torei, care îi dă puterea de a putea să le facă, după cum este scris: „pe care Dumnezeu le-a creat să fie făcute”.

Acesta este semnificația a ceea ce au spus înțelepții noștri: „Un timp separat pentru Tora și un timp separat pentru rugăciune”, pentru că ei [timpii] se contrazic unul pe altul. Acest lucru se întâmplă deoarece, în timp ce învățăm Tora, trebuie să ne gândim doar la importanța Torei și la nimic despre sine. Dar, în timpul rugăciunii, trebuie mai întâi să fie dezvăluite deficiențele, astfel încât să se poată cere să fie împlinite, deoarece nu există deficiențe dacă nu este căutare.

Doar în corporalitate sunt deficiențe dezvăluite, deoarece deficiențele provin din voința de a primi și voința de a primi este dezvăluită. Nu așa este în spiritualitate, unde întreaga structură a Kdușa [sfințenie] este construită pe baza dorinței de a dărui și pentru că atribuim dorința de a dărui creaturii.

S-a explicat că Malchut, numită „voință de a primi”, dorește echivalența formei, numită „a dărui”. Prin urmare, atunci când această chestiune se extinde la creaturile care vin după spargerea vaselor care a avut loc și după păcatul pomului cunoașterii, atunci acea deficiență, în care se simte lipsa Kli [vasului], numit „dorința de a dărui”, nu mai este prezentă.

În schimb, omul trebuie să muncească până când simte lipsa dorinței de a dărui. În măsura în care simte această deficiență, se poate ruga Creatorului să-l ajute, să-i dea Kli, iar atunci toate preocupările lui vor fi numai dacă are această forță numită „dorința de a dărui”. În măsura în care el este departe de acel Kli, el trebuie să regrete și să ceară mila Creatorului, ca El să îl elibereze și să îi dea această dorință.

Mai mult decât atât, putem spune că trebuie să-i ceară Creatorului să-i dea acea deficiență, adică să simtă că el este lipsit de dorința de a dărui, și că acesta este tot ceea ce îl oprește din realizarea spiritualității, deoarece acea deficiență nu vine de la sine.

Prin urmare, Creatorul trebuie să dea omului atât Kli [vasul] cât și lumina. Prin aceasta putem interpreta versetul: „ Mă înconjuri din spate și din față”. „Din spate” înseamnă Kli; „din față” înseamnă anteriorul, care este umplutura. Se pare că lumina, ca și Kli (vasul), vin de la El.

Acesta este înțelesul  a ceea ce au spus înțelepților noștri (Kidușin, 30), „Înțelepții noștri au spus: Vesamtem [Și trebuie să pui] înseamnă Sam Tam [poțiune completă]; Tora este ca o poțiune a vieții. „Aceasta a spus Creatorul Israelului: ‚Fiii mei, am creat înclinația rea; Am creat pentru ea Tora drept condiment. Dacă vă angajați în Tora, nu veți fi dați pe mâna ei”. Înseamnă că lumina Torei, care este internitatea Torei, te transformă. Cu toate acestea, trebuie să intenționăm să primim lumina Torei în timpul studiului, așa cum se explică în „Introducere în Studiul celor Zece Sfirot”, punctul 17.

About I-D

Sunt aici din respect pentru acei tăcuți traducători din umbră, care s-au trudit conviși că spiritul se hrănește cu învățătură, iar spiritualitatea nu e de vânzare. Iar tu, căutătorule, găsești aici tot plinul inimii lor.

Vino și Vezi!

View All Posts